23948sdkhjf

Hon går från Pizza Hut till Subway – vill ta ut svängarna

Smörgåskedjans nya marknadschef Andrea Lindgren beskrivs som en ledare med starkt kommersiellt driv.

Under de kommande sju åren ska Subway fördubbla verksamheten i Norden med fler än 250 nya restauranger. Det berättade kedjans nya vd Kay Berg nyligen i en intervju. Nu har han också rekryterat en ny marknadschef för Sverige och Norge som ska vässa smörgåskedjans varumärke och öka dess relevans. 

Andrea Lindgren lämnar snabbmatskonkurrenten Pizza Hut för att ta sig an uppdraget.

Subway är en av världens största restaurangkedjor, men varumärket har potential att betyda ännu mer för fler. Med ett starkt nätverk av franchisetagare, engagerade partners och ett team som inte räds att testa nytt har vi alla möjligheter att ta ut svängarna ännu mer. Mitt jobb är att se till att vi gör det på ett sätt som känns, syns och gör skillnad – för både kunderna och affären, säger nya marknadschefen Andrea Lindgren.

Hon kommer närmast från samma roll på Pizza Hut, men har också lång erfarenhet från andra ledande positioner inom retail och snabbmat på Samsung, Cloetta och ATG. 

Andrea är en strategisk och handlingskraftig ledare med ett starkt kommersiellt driv. Med hennes bakgrund från flera globala varumärken och djupa förståelse för både franchisemodellen och konsumentbeteenden, är vi övertygade om att hon är rätt person att ta vårt varumärke till nästa nivå, säger Kay Berg, landschef för Subway Sverige och Norge.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047