23948sdkhjf

Meaning Green byter profil

Den vegetariska fast food-kedjan Meaning Green, som startade i höstas, byter profil efter bara drygt ett halvår. Enligt företagets VD, Greg Dingizian, ska restaurangerna överge fast food-inriktningen och istället införa bordsservering. Hittills har tre enheter öppnats – två i Stockholm och en i Malmö – och ytterligare en planeras i Lund. Skälet uppges vara att huvudmålgruppen, yngre hälsomedvetna kvinnor, inte tycks uppskatta snabbmatsprofilen. I kritiken mot Meaning Green sägs också att serveringen går för långsamt och att priserna är för höga. Kundtillströmningen har vidare varit för dålig under kvällstid. Företagsledningens lösning på problemet är att istället införa en restaurangprofil, som innebär att de befintliga enheterna nu byggs om. Planerna på en storsatsning utomlands tycks också ha reviderats något. En enhet planeras dock i London under hösten. Vad förändringarna kommer att innebära för Meaning Green återstår att se. Enligt bedömare i branschen är det dock uppenbart att den omskrivna vegetariska kedjan hittills har misslyckats på marknaden och att de nu aviserade förändringarna kan vara början till slutet för Meaning Green.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063