23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RS & FastFood

Herrljunga Cider stödjer WaterAid

Herrljunga Cider fyller 100 år i år och firar detta med ett ge ut en jubileumscider i en ny smak varje kvartal. Först ut i år är smaken av ros. Dessutom går 33 öre per flaska till WaterAid.

För varje flaska som köps skänker Herrljunga Cider dessutom 33 öre till WaterAids

projekt i Mali. Herrljunga har beräknat att producera runt en miljon flaskor

under året vilket i sin tur innebär ett betydande bidrag till projektet.Projektet "Ringar på

vattnet i Mali" syftar till att nå ut till ytterligare

10000 personer med rent vatten varje år, genom att bygga 20 nya brunnar och

reparera 40 brunnar som redan är borrade. Dessutom ska man nå ytterligare 20000

personer med sanitet genom att uppföra 275 latriner. Ett annat mål är att satsa

på utbildning och opinionsbildning i Mali genom dokumentation och

forskning.Herrljunga Cider firar också sitt hundraårsjubileum med en jubileumscider i ny smak varje kvartal i år.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.08|instance-web01