23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RS & FastFood

Varmkorv poppis i Paris

Sibyllas varmkorv i bröd gjorde succé under Fashion Week i Paris.

Sibylla

har haft ett samarbete med det svenska klädmärket Acne under den senaste Fashion Week i

Paris.–

Jag tror aldrig att det tidigare har ätits så mycket svensk varmkorv i Paris

och framför allt inte i modesammanhang. Det var en succé och vi har fått en hel

del uppmärksamhet från modemagasin, modejournalister och bloggare som har

skrivit om Acne och varmkorven, kommenterar Max Schiller, projektledare och

designer på Acne, i ett pressmeddelande.–

Vi ville göra något annat än alla andra i ett annars väldigt pretentiöst

sammanhang, där det normalt tävlas om vem som bjuder på de finaste snittarna.

Vi ville också göra något riktigt svenskt för att visa klädmärkets rötter och

traditioner och då kände vi att Sibylla och varmkorv med bröd var ett klockrent

inslag, fortsätter han.För

Sibyllakedjan, som tillhandahöll råvaror och profilmaterial, var det

tillfälliga samarbetet med Acne framför allt ett kul event;–

Det känns roligt att vi med vår långa svenska historia och traditioner kan vara

med och bidra till att stärka både Sverige och svenska varumärken utomlands. Så

när förfrågan kom från Acne fanns det ingen tvekan från vår sida att ställa upp

och sen är det ju fantastiskt roligt att vår korv blev så uppskattad nere i

Paris, säger vd Stefan Laffranchi.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|instance-web02