Restaurangkedjan som vill bli större än O'Learys

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

Kappa bar, restaurangkedjan med inriktning på e-sport, vill växla upp – två restauranger ska bli 40 "inom kort".

Under 2016 öppnade Kappa bar sin första restaurang, belägen i Göteborg. Strax därpå öppnade man ännu en enhet i Stockholm, och under 2018 planerar man öppningar i Jönköping och Malmö.

Personerna bakom kedjan, vars koncept bygger på att visa sändningar av e-sport, menar att det bara är början:

– På kort sikt vill vi ha 40 restauranger i Sverige, men om två till tre år så har vi även etablerat oss internationellt. Fokus då är Sydostasien och Nordamerika, säger Emil "Heaton" Christensen, en av Sveriges mest kända e-sportprofiler, till Breakit.

Samme Emil Christensen, som tjänat en hacka genom sitt Counterstrike-lag Ninjas in pyjamas, har nyligen investerat i kedjan och målar upp stora mål. I det han kallar en aggressiv expansionsplan siktar man på att bli större än O'Learys i Sverige inom de närmsta tre åren (som i dag har 82 restauranger i landet).
Mer om:Kappa bar


Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Max vd hoppas på 50 år till

Richard Bergfors i intervju om kedjans framtid.

Från Gotthards till Norrlandsoperan

Han går till Qvanti

Vill främja hållbart fiske

Kocken och kreativa ledaren kan numera också titulera sig ambassadör för hållbart fiske.

De ska sköta ruljansen på Bank Hotel

Boom för alkoholfritt öl: Upp 56 procent

Nyhetsbrev

Ny nod för life science och livsmedel

Arkiv

Mer kapital till Karma- fortsatt expansion i Europa

Sommaren innebar hög tillväxt för Alvestaglass

Snabbare med samma smakkaraktär

Han vidareutvecklar Mr Voon med nattöppen asiatisk streetbar.

Jobb & Karriär
Hon ska få fler att upptäcka Oumph

Wayne’s Coffee breddar veganskt utbud

Inför fler rätter med Oumph på menyn.

Från Sture till Brasserie 1742

Kock i modekampanj

Medgrundare av Stockholmskrogen Matateljén syns i modekedjan Uniqlos kampanj.

Läget akut för svenska flodkräftan

Men trots att arten är nära utrotning uppmanas svenskarna att prioritera den före signalkräftor.

Här öppnar Subway och Sibylla

2

Nu har sista munken sålts

MAP-packat växande trend i bagerinäringen

Hotel Rogge i nya händer

Nu startar äppelskörden

Ny chef för Stockholm Circle

Ölen kan bli dyrare

Upprop i restaurangbranschen - vill öka efterfrågan på svenska råvaror

Efter sommarens torka uppmanas restauranger och måltidsverksamheter välja svenskt kött, frukt och grönt för att stötta bönder efter sommarens torka.

”Århundradets kock” har gått ur tiden

Paulig rekryterar ny HR-chef

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Här öppnar Zócalo

Krispig fisk till city

Max vill skaka om Way out West

Coca-Cola höjer priserna

Esperanto i konkurs

Hovmästare ny chef på Röda Korset

Bordsservering på McDonald´s

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.147