23948sdkhjf

Coca-Cola redo att bryta traditionen

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

Läskjätten planerar lansering av sin första alkoholhaltiga dryck någonsin med en version av den populära japanska alkoläsken Chu-Hi.

Under sina 132 år har Coca-Cola gjort flera avstickare inom dryckeskategorin, men aldrig mot alkoholhaltiga drycker. Det planerar man att bryta genom en kommande lansering i Japan av den i landet populära alkoläsken Chu-Hi.

De senaste åren har drycken, kolsyrat och smaksatt vatten kombinerat med lokala spritsorten shochu, blivit allt mer populär. Vanligtvis ligger en Chu-Hi-dryck på en alkoholhalt om 3-8 procent.

Läs också: Medelhavshetta lyfter Coca-Cola

– Vi har inte experimenterat i den lågalkoholhaltiga kategorin tidigare, men det är ett exempel på hur vi fortsätter att utforska möjligheter utanför våra kärnområden, kommenterar Jorge Garduño, vd för Coca-Cola Japan via den egna sajten.

Han tillägger att drycken troligen bara kommer att säljas i Japan, på grund av de "unika och speciella kvaliteter" som landets marknad har.
Mer om:Coca Cola
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

80 recept och 70 tips i Paul Svenssons Rädda maten-bok

Kritiserar ojämställda kocktävlingar: ”Det går för långsamt”

Kändiskocken i rätten – nekar till att ha tafsat

3 kvinnor och 21 män i Årets kock-kvalet

Snabbmatskedjan först med svenskt Amazon Go-koncept

Trendig salladsbar till Hyllie

Blir fjärde Holy Greens-restaurangen i Malmö.

Nyhetsbrev

Hållbart kafé öppnar på Drottninggatan

Arkiv

Pinchos satsar internationellt – och byter vd

Striden om vegoburgarna intensifieras

Jamie Olivers krogimperium har kollapsat – över 1 000 jobb drabbas

Ny marknadschef för Årets kock

Nu kommer svenskodlad Pak Choi

Frantzén bästa restaurangen i Europa

Sju svenska krogar bland de 200 bästa europeiska restaurangerna på ODA:s lista.

Kopparbergs backar

Massor av sommarjobb i restaurangbranschen

Linnea & Basilika fortsätter växa

Öppnar tredje restaurangen hittills i år – fjärde är på gång.

Han går från Spotify till Gastrofy

Världens dyraste whiskyprovning

Ichiro's Malt Card-serie provas i Göteborg i november.

Mackmyra ökar omsättning – och förlust

De samarbetar för hållbar restaurangdrift

Nu finns Max även i Täby – med restaurang 142

Nu kommer ölglassen

Skaldjursäventyr i Bohuslän

Klassiska Stortorgskällaren gör comeback

Dystert läge för 4 av 10 matfiskar

Ny vd på Pizza Hut

Poké bowl-kedjans åttonde restaurang

B2B nästa för Karma och Martin & Servera

Världens största öltilverkare ansöker om börsnotering

Urban Deli öppnar restaurang på Centralen

Hungrig.se uppköpta av Delivery Hero

Uniqlo i restaurangsamarbete

Kopparbergs i två nya produktkategorier

Poppels söker miljoner i crowdfunding-kampanj

Vill etablera sig som Stockholms färskvarucentrum

Tre nya dryckesproducenter – varje vecka

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.124