23948sdkhjf

Nytt franskt pris till Picadeli

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

Salladsföretagets franska gren prisades vid mässa i Paris.

I veckan hålls mässan Sandwich and Snack Show i Paris, där tidningen France Snacking Magazine delade ut en rad olika priser under namnet Snacking d'Or. En av pristagarna blev Picadeli Frankrike, som utsågs till vinnare av priset ”Redaktörens favorit”.

– Vi är mycket glada över utmärkelsen. Det är ett bevis på att vi lyckats skapa en varumärkeskännedom i Frankrike, säger David Bicheron, vd för Picadeli Frankrike, i ett uttalande.

Läs också: Picadeli i storaffär

Den franska grenen startades i april förra året och har sedan dess etablerat drygt 120 salladsbarer i butiker i Paris, Marseille, Nice, Lyon samt Montpellier.

Läs också: Picadeli prisade på fransk gala

Enligt bolaget finns det nu planer på att expandera vidare och i samband med den senaste utmärkelsen säger man att man ser potential i att etablera sig på andra ställen än matbutiker – bland annat sjukhus, flygplatser och resecentrum.

Utmärkelsen är bolagets andra i Frankrike – senast i december när branschtidningen LSA delade ut priser för innovation inom dagligvaruhandeln.
Mer om: Frankrike | Picadeli
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Panini släpper Amazon Go-koncept: ”Först på marknaden”

Paninis nya Grab and go-koncept ska ta matkedjan in i den tekniska framtiden.

Trendig salladsbar till Hyllie

Blir fjärde Holy Greens-restaurangen i Malmö.

Hållbart kafé öppnar på Drottninggatan

Pinchos satsar internationellt – och byter vd

Striden om vegoburgarna intensifieras

Jamie Olivers krogimperium har kollapsat – över 1 000 jobb drabbas

Nyhetsbrev

Ny marknadschef för Årets kock

Arkiv

Nu kommer svenskodlad Pak Choi

Frantzén bästa restaurangen i Europa

Sju svenska krogar bland de 200 bästa europeiska restaurangerna på ODA:s lista.

Kopparbergs backar

Massor av sommarjobb i restaurangbranschen

Linnea & Basilika fortsätter växa

Öppnar tredje restaurangen hittills i år – fjärde är på gång.

Han går från Spotify till Gastrofy

Världens dyraste whiskyprovning

Ichiro's Malt Card-serie provas i Göteborg i november.

Mackmyra ökar omsättning – och förlust

De samarbetar för hållbar restaurangdrift

Nu finns Max även i Täby – med restaurang 142

Nu kommer ölglassen

Skaldjursäventyr i Bohuslän

Klassiska Stortorgskällaren gör comeback

Därför ställdes 7-Eleven om till pizzerior

Näringslivsmedalj med kunglig glans till Fabrique

Dystert läge för 4 av 10 matfiskar

Ny vd på Pizza Hut

Poké bowl-kedjans åttonde restaurang

B2B nästa för Karma och Martin & Servera

Världens största öltilverkare ansöker om börsnotering

Urban Deli öppnar restaurang på Centralen

Hungrig.se uppköpta av Delivery Hero

Uniqlo i restaurangsamarbete

Kopparbergs i två nya produktkategorier

Poppels söker miljoner i crowdfunding-kampanj

Vill etablera sig som Stockholms färskvarucentrum

Tre nya dryckesproducenter – varje vecka

Oumph lanseras hos snabbmatskedjan

Svensk mästare i hembryggd öl

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.104