23948sdkhjf

Så ska Espresso House minska svinnet

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Kafékedja i rikstäckande samarbete med maträddarapp.

Maträddarappen Karma inleder rikstäckande samarbete med Espresso House. Kafékedjan ansluter initialt 40 kaféer i storstäderna till tjänsten och under nästa år byggs erbjudandet ut till fler kaféer ute i landet.

- Samarbetet med Karma innebär att vi på ett enkelt och bra sätt kan rädda den mat som eventuellt blir över i slutet av dagen, en viktig del i vårt hållbarhetsarbete. Målet är att alla våra coffee shops ska kopplas på under nästa år. Det känns fantastiskt att vi är igång och vi ser fram emot att rädda mat tillsammans med Karma, säger Stina Möller, vd på Espresso House i Sverige i en kommentar.

Karma lanserades i november 2016 och har i dag 400 000 användare och fler än 1 500 anslutna restauranger, caféer och matbutiker. Enligt appen är fika ett poulärt segment bland appanvändarna.

I Stockholm är kedjans kaféer på Drottninggatan och Regeringsgatan anslutna och därtill kan tjänsten nyttjas för kaféerna på Kungsportsavenyn, Arkaden och Kungspassagen i Göteborg.


Espresso House är grundat 1996 och har 400 enheter och öppnade första kaféeet utanför Norden, i Hamburg i Tyskland.

Mer om: Espresso House | Karma
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Tävling
Bästa unga kvinnliga kocken med fokus och fart

Thilda Mårtensson segrade i Gastronomi Sverige Commis Award.

Franchise växer – men ingen garanti för succé

Branschorganisationens vd: Det finns en rad fällor med franchise,

Ännu en Waynes invigd

Tummen upp för insjöfisk – men dystert för torsken

Drar in 68 miljoner till satsning på hälsosam glass

Litet kaffeföretag vände under coronakrisen

Nyhetsbrev

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Arkiv

Snabbmatsbranschen sen med alkoholfritt

Tips på de alkoholfria alternativen som passar bäst till burgare, korv, sushi och annan snabbmat.

Så blir nya Gondolen – öppnar igen i augusti 2022

Utöver Gondolen planerar Anna Lallerstedt ytterligare en restaurang i Katarinahuset med helt nytt koncept.

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Ökad lokal försäljning efter Local Hero-upprop

Sushi Yama fortsätter gasa – två nya restauranger samma vecka

Resten av Vapiano i konkurs

Gateau öppnar nytt – på nätet

Tävling
19 män och 5 kvinnor vidare till Årets kock-kvalet

Meatballs for the People på OKQ8-stationer

Kopparbergs drogs ner av corona – tror på sommaren

Ny Jureskogburgare i samarbete med BBQ-profil från Texas

Thaimatskedjan Linnea & Basilika ynglar av sig

Om ett år finns franchisekedjan på minst 14 ställen.

Waynes öppnar i Linköping i egen regi

Västerbottensost + Max = sant

Kafferosteri flyttar till Slakthusområdet – och öppnar kaffebar

Anrikt bageri i konkurs

Espresso House i samarbete med Matsmart

Miljardskuld för Joe & The Juice

Sibyllas burgare körs ut med taxi

Kiviks satsar och investerar

Paradiset återuppstår – med produktfokus

Chark-SM tar in vegetariskt

Digital kölapp i framtidens kösystem

Raps kan bli framtidens burgare

Nu öppnar delar av Tennstopet igen

Regeringen inför omställningsstöd för företag

Närapå fördubblade intäkter för Delivery Hero

Baranställda erbjuds gratis spritutbildning

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.094