23948sdkhjf

Med pizzabotten på väg mot toppen

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Det råder bråda dagar på pizzafabriken Tony's pizza i Nyköping som ägs av företaget Foodster just nu. Årets tyngsta period, sommaren, står för dörren och företaget har fått anställa sex nya medarbetare för att klara av trycket. Ett tryck som dels beror på säsongen, men även på det lilla bageriets nya samarbete med 7-eleven som nu helt gått in för att satsa på pizza. Det Tony's pizza gör är att de levererar färdiga pizzor som gräddas i hutik.

Läs också: Nya vd:n trycker på gasen: ”Minst 20 nya butiker per år”

– Vi kommer att dubbla produktionen nu framöver då vi har vår största produktionsperiod mellan april och augusti. Det blir närmare 400 000 pizzor då, säger Tony Gerasovski, grundare av Tony's pizza.

Förutom nyanställningar kommer Tony's pizza även att investera i ny utrustning framöver för att kunna hålla uppe produktionen. Alla bottnar som levereras till kunderna är handbakade vilket i sig sätter vissa begränsningar på tempot.

– Ugnen är också lite av en begränsning men vi ska utöka produktionsbanan med en helt ny produktionsbana där vi går från att kunna producera 320-350 bottnar i timmen 1050 istället, säger Tony Gerasovski.

Fördubblingen i produktionen beror till stor del, men inte endast, på det nya samarbetet med 7-eleven och det är framförallt till conveniencekedjor och liknande restaurangverksamheter som köper både pizzabottnar och färdiga pizzor.

– Det är där vi har vårt fokus, vi var i dagligvaruhandelns en sväng också men det är svårt att slå sig fram där, säger Tony Gerasovski.

Tony's pizza har tidigare även gjort sig kända för sin innovativa satsning på pizzabottnar via posten och även om den satsningen inte dragit ifrån lika mycket som försäljningen till restaurang- och storkök säger Tony Gerasovski att de nu har en ny produkt på gång för hemmabagarna som de kommer att lansera under hösten.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Garba på fast adress – men poppar upp på mässa

1

Bästa julölet korat

Videgårds hot pot i pop up

70 jämnt för Pinchos – nu väntar nordisk satsning

Först med veganska revbensspjäll

De vann ciderupphandling på Systembolaget

Nyhetsbrev

Norskt riskkapitalbolag storägare i Bastard Burgers

Affären möjliggör internationell expansion för streetfoodkedjan.

Arkiv

Stjärnkock gör ny krogsatsning på Österlen

Första burklinjen för vin

Saffran och pepparkaka i I'ts Pleats julkollektion

Lantmännen lanserar egen vodka

Samarbetar med Mackmyra.

Boulebar bygger ny paviljong i Rålambshovsparken

De serverar bästa affärslunchen

Symbios öppnade i maj – redan korad till årets affärskrog.

O'Learys lägger större betoning på maten

Henrik Severin har skapat ett koncept som ska höja matupplevelsen på sportbarkedjans restauranger.

De ska göra svinnet lönsamt

Här bygger Martin & Servera nytt lager

Ännu en Burger King-restaurang

Positanos aperotivokultur redo för NK:s kunder

Kunderna hanterar köpen själva i nya Pressbyrån i Gallerian

Reitan Convenience samarbetar med Reactor för att utveckla framtidens convenienceformat.

Max till Härnösand – flyttar in hos Stora Coop

Nytt Årets kock-uppdrag och ny krog för Tommy Myllymäki

Spisen inlyft i nya restaurangen på Biskopsudden.

Klimatberäknade menyer för Scandics gäster

Framgång för Kopparbergs gin

Vegan stämmer Burger King

Krusbär prisas av Kålrotsakademien

Max går från amerikanskt till svenskt kaffe

Kajsas Fisk en av många matnyheter i fjällen

Ken's tredje restaurang i Uppsala

Edward Bloms korv: ”Vild och vågad”

Snart kommer Coca-Colas hallonsmak

Niklas Ekstedts nya eldiga tv-serie

Martin & Servera blir helägt av Axel Johnson

Specialutgåva av Blossa lanseras i sju länder

Nu ska det destilleras gin i Kalix

Carlsberg höjer åter utsikterna för 2019

Impossible foods vill till Europa

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.17