23948sdkhjf

Stjärnkrögaren säljer sina Gamla stan-krogar

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Flying Elk, Corner Club och Gaston får nya ägare.

Frantzéngruppen, med stjärnkrögaren Björn Frantzén i spetsen, säljer krogarna The Flying Elk, Corner Club och Gaston i Gamla stan. Enligt ett pressmeddelande som flera medier hänvisar till kommer de nya ägarna att driva gastropuben, cocktailbaren och vinbaren med samma inriktningar som i dag. Vilka de nya ägarna är framgår dock inte. 

Läs också: Exklusiv fjällrödingrom – bara hos Frantzén

– Vi tycker att köparen ska få presentera sig själva när de är redo, det är också reglerat i våra avtal, säger Frantzéngruppens kommunikationschef Stefan Gissberg till Besöksliv.

Enligt pressmeddelandet är försäljningen en del av det förändringsarbete som Frantzéngruppen just nu är mitt i. Stefan Gissberg bekräftar att expansionen fortsätter utomlands med krogar i bland annat Shanghai och Bangkok under 2020. Nästa år öppnar även Astoria i den tidigare bifografen på Nybrogatan i Stockholm. Etableringen i entréplanet på fastigheten från 1870-talet som nu restaureras är gruppens största satsning efter trestjärniga Frantzén som så sent som i maj utsågs till den bästa restaurangen i Europa.

– Med detta i åtanke vill inte sprida oss för tunna och tappa kvalité och kontroll. Älgen” har dessutom gått väldigt bra och det är rätt tid att sälja. Vi vill hålla oss fokuserade, och redan i nästa vecka kliver Björn in i köket med sitt team för att provlaga maten till Astoria, så det är mycket på gång. Han är väldigt delaktig i allting vi gör och det kräver mycket energi, säger Stefan Gissberg till Besöksliv.

Mer om: Frantzén
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Litet kaffeföretag vände under coronakrisen

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Snabbmatsbranschen sen med alkoholfritt

Tips på de alkoholfria alternativen som passar bäst till burgare, korv, sushi och annan snabbmat.

Så blir nya Gondolen – öppnar igen i augusti 2022

Utöver Gondolen planerar Anna Lallerstedt ytterligare en restaurang i Katarinahuset med helt nytt koncept.

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Nyhetsbrev

Ökad lokal försäljning efter Local Hero-upprop

Arkiv

Sushi Yama fortsätter gasa – två nya restauranger samma vecka

Resten av Vapiano i konkurs

Gateau öppnar nytt – på nätet

Tävling
19 män och 5 kvinnor vidare till Årets kock-kvalet

Meatballs for the People på OKQ8-stationer

Kopparbergs drogs ner av corona – tror på sommaren

Ny Jureskogburgare i samarbete med BBQ-profil från Texas

Thaimatskedjan Linnea & Basilika ynglar av sig

Om ett år finns franchisekedjan på minst 14 ställen.

Waynes öppnar i Linköping i egen regi

Västerbottensost + Max = sant

Kafferosteri flyttar till Slakthusområdet – och öppnar kaffebar

Anrikt bageri i konkurs

Espresso House i samarbete med Matsmart

Succé för Gustav ”Jävligt gott” Johansson i nya matkanalen

Drygt en halv miljon tittade på nya kanalen Godare i april.

Efter konkurserna – Vapiano-kedjan får nygammal ägare

Bensinmackarna utmanar vägkrogar och snabbmatskedjor

Preem och Cirkle K storsatsar på sina kafé- och matkoncept.

Miljardskuld för Joe & The Juice

Sibyllas burgare körs ut med taxi

Kiviks satsar och investerar

Paradiset återuppstår – med produktfokus

Chark-SM tar in vegetariskt

Digital kölapp i framtidens kösystem

Raps kan bli framtidens burgare

Nu öppnar delar av Tennstopet igen

Regeringen inför omställningsstöd för företag

Närapå fördubblade intäkter för Delivery Hero

Baranställda erbjuds gratis spritutbildning

Foodora växer så det knakar – 300 nya tjänster i mars

Bättre än väntat för Coca-Cola

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.094