23948sdkhjf

Nya digitala skyltar för McDonald's drive thru-gäster

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Det händer mycket hos McDonald's just nu. Med en nyutnämnd vd för den svenska verksamheten går snabbmatsjätten på offensiven. 30-40 restauranger ska öppnas i Sverige inom en femårsperiod, varav sju nya restauranger redan är bekräftade.

Läs också: McDonald's sparkar sin vd – kärleksaffär bröt mot reglerna

I offensiven ingår också att utveckla drive thru-delen. Enligt McDonald's sker nästan hälften av försäljningen i restauranger med McDrive via drive thru-delen. Nu ska drive thru-processen digitaliseras med nya menytavlor från Visual Art som kan skräddarsys utifrån exempelvis tid på dygnet, väder och kampanjer.

– Att erbjuda en enkel och snabb beställningsprocess och riktigt goda burgare är det bästa sättet att göra våra McDrive-gäster nöjda, och våra nya digitala skyltar blir en viktig del i detta arbete framåt, säger Rickard Berthold, digital lead på McDonald’s i Sverige.

De nya tavlorna har introducerats på tre McDonald's-restauranger, i Åkersberga, Lindvreten och Tumba, och under nästa år kommer samtliga McDrives i Sverige att digitaliseras. 

– Att vi digitaliserar drive thrun ger våra medarbetare mer tid till andra arbetsuppgifter då vi snabbare och enklare kan göra uppdateringar för nyheter och kampanjburgare, säger Rickard Berthold.

Gästerna längs vägarna har blivit allt viktigare för McDonald's som också nyligen lanserade en ny vägskylt med priset för laddning av elbilar.

Mer om: McDonald's
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Över 10 000 bryggerier inom EU – varav 375 i Sverige

Antalet svenska bryggerier har femdubblats på sex år.

Garba på fast adress – men poppar upp på mässa

1

Bästa julölet korat

Videgårds hot pot i pop up

70 jämnt för Pinchos – nu väntar nordisk satsning

Först med veganska revbensspjäll

Nyhetsbrev

De vann ciderupphandling på Systembolaget

Arkiv

Norskt riskkapitalbolag storägare i Bastard Burgers

Affären möjliggör internationell expansion för streetfoodkedjan.

Stjärnkock gör ny krogsatsning på Österlen

Första burklinjen för vin

Saffran och pepparkaka i I'ts Pleats julkollektion

Lantmännen lanserar egen vodka

Samarbetar med Mackmyra.

Boulebar bygger ny paviljong i Rålambshovsparken

De serverar bästa affärslunchen

Symbios öppnade i maj – redan korad till årets affärskrog.

O'Learys lägger större betoning på maten

Henrik Severin har skapat ett koncept som ska höja matupplevelsen på sportbarkedjans restauranger.

De ska göra svinnet lönsamt

Här bygger Martin & Servera nytt lager

Ännu en Burger King-restaurang

Positanos aperotivokultur redo för NK:s kunder

Kunderna hanterar köpen själva i nya Pressbyrån i Gallerian

Reitan Convenience samarbetar med Reactor för att utveckla framtidens convenienceformat.

Max till Härnösand – flyttar in hos Stora Coop

Nytt Årets kock-uppdrag och ny krog för Tommy Myllymäki

Spisen inlyft i nya restaurangen på Biskopsudden.

Klimatberäknade menyer för Scandics gäster

Framgång för Kopparbergs gin

Vegan stämmer Burger King

Krusbär prisas av Kålrotsakademien

Max går från amerikanskt till svenskt kaffe

Kajsas Fisk en av många matnyheter i fjällen

Ken's tredje restaurang i Uppsala

Edward Bloms korv: ”Vild och vågad”

Snart kommer Coca-Colas hallonsmak

Niklas Ekstedts nya eldiga tv-serie

Martin & Servera blir helägt av Axel Johnson

Specialutgåva av Blossa lanseras i sju länder

Nu ska det destilleras gin i Kalix

Carlsberg höjer åter utsikterna för 2019

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.132