23948sdkhjf

Nya digitala skyltar för McDonald's drive thru-gäster

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Det händer mycket hos McDonald's just nu. Med en nyutnämnd vd för den svenska verksamheten går snabbmatsjätten på offensiven. 30-40 restauranger ska öppnas i Sverige inom en femårsperiod, varav sju nya restauranger redan är bekräftade.

Läs också: Pommes frites-olja ska bli diesel

I offensiven ingår också att utveckla drive thru-delen. Enligt McDonald's sker nästan hälften av försäljningen i restauranger med McDrive via drive thru-delen. Nu ska drive thru-processen digitaliseras med nya menytavlor från Visual Art som kan skräddarsys utifrån exempelvis tid på dygnet, väder och kampanjer.

– Att erbjuda en enkel och snabb beställningsprocess och riktigt goda burgare är det bästa sättet att göra våra McDrive-gäster nöjda, och våra nya digitala skyltar blir en viktig del i detta arbete framåt, säger Rickard Berthold, digital lead på McDonald’s i Sverige.

De nya tavlorna har introducerats på tre McDonald's-restauranger, i Åkersberga, Lindvreten och Tumba, och under nästa år kommer samtliga McDrives i Sverige att digitaliseras. 

– Att vi digitaliserar drive thrun ger våra medarbetare mer tid till andra arbetsuppgifter då vi snabbare och enklare kan göra uppdateringar för nyheter och kampanjburgare, säger Rickard Berthold.

Gästerna längs vägarna har blivit allt viktigare för McDonald's som också nyligen lanserade en ny vägskylt med priset för laddning av elbilar.

Mer om: McDonald's
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Mest läst

Startsidan just nu

Ny alkoholfri öl till dumplings

Löfbergs hyr ut ryggsäckar med fika

Här öppnar Surf Shacks femte restaurang

Beyond Meat i partnerskap med Alibaba

Digital kunskapsbank om hygien i restauranger

Stekhet duell i de svenska burgarnas hemstad

Max vs Bastard Burgers på Timmermansgatan i Luleå.

Nyhetsbrev

Nya restauranger flyttar in på Sergelgatan

Bockholmengruppen ska driva både en kvarterskrog i gatuplan och en takservering.

Arkiv

Dryckesbranschen fortsätter att växa

Pommes frites-olja ska bli diesel

Foodora i samarbete med el-scooterföretag

Alkoholfri öl från mikrobryggeri i ny Burger King-meny

Nässjö nästa för Max – men bygget kan försenas ytterligare

Nytt kafferosteri till Sickla

Kinesiska Zhenmeat lanserar växtbaserat fläsk och kräftor

Första Harrys med ny svenskt brasseri-stil

Bråda dagar för Fredrik Eriksson

Rusning till Långbro värdshus och restaurangen i Nationalmuseum öppen igen.

Carlsberg vill stötta restaurangerna med unikt glas

Restauranggrossisten i trångmål – planerar för tuff höst

Sveriges första virtuella food court

Kasais köksmästare bakom det nya krogkonceptet.

Hon ska göra Sabis mer synligt

Kända kockar serverar Abbas sill på pop up-krog

Digitala kedjan Tacotarian ska stötta lokala restauranger

Nya Beyond-fabriker ska möta efterfrågan i Europa

Tävling
En kvinna och sju män klara för final i Årets kock

Sparrisen hotad av frost och corona

Jägermeister satsar på svensk webbshop

Donkin Donuts nyanställer 25 000

Ny Pontus-bistro på Kungsholmen i höst

Ölproducent öppnar pop up-restaurang i Sundsvall

Max nyinvger i Ystad

Ännu en Waynes invigd

Tummen upp för insjöfisk – men dystert för torsken

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Resten av Vapiano i konkurs

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.14