23948sdkhjf

Nya digitala skyltar för McDonald's drive thru-gäster

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Det händer mycket hos McDonald's just nu. Med en nyutnämnd vd för den svenska verksamheten går snabbmatsjätten på offensiven. 30-40 restauranger ska öppnas i Sverige inom en femårsperiod, varav sju nya restauranger redan är bekräftade.

Läs också: McDonald's planerar stödåtgärder för franchisetagare

I offensiven ingår också att utveckla drive thru-delen. Enligt McDonald's sker nästan hälften av försäljningen i restauranger med McDrive via drive thru-delen. Nu ska drive thru-processen digitaliseras med nya menytavlor från Visual Art som kan skräddarsys utifrån exempelvis tid på dygnet, väder och kampanjer.

– Att erbjuda en enkel och snabb beställningsprocess och riktigt goda burgare är det bästa sättet att göra våra McDrive-gäster nöjda, och våra nya digitala skyltar blir en viktig del i detta arbete framåt, säger Rickard Berthold, digital lead på McDonald’s i Sverige.

De nya tavlorna har introducerats på tre McDonald's-restauranger, i Åkersberga, Lindvreten och Tumba, och under nästa år kommer samtliga McDrives i Sverige att digitaliseras. 

– Att vi digitaliserar drive thrun ger våra medarbetare mer tid till andra arbetsuppgifter då vi snabbare och enklare kan göra uppdateringar för nyheter och kampanjburgare, säger Rickard Berthold.

Gästerna längs vägarna har blivit allt viktigare för McDonald's som också nyligen lanserade en ny vägskylt med priset för laddning av elbilar.

Mer om: McDonald's
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ölproducent öppnar pop up-restaurang i Sundsvall

Naturskön matupplevelse på restaurang Nowhere

Pionjärprojekt med biobaserade plastflaskor

Målet är att ha de första biobaserade flaskorna i butikerna 2023. 

Entreprenör köper huvuddelen av Vapiano

Max nyinvger i Ystad

Svenska Burger King först med återvinningsbar ventilation

Nyhetsbrev

Tävling
Bästa unga kvinnliga kocken har fokus och fart

Thilda Mårtensson segrade i Gastronomi Sverige Commis Award.

Arkiv

Franchise växer – men ingen garanti för succé

Branschorganisationens vd: Det finns en rad fällor med franchise,

Ännu en Waynes invigd

Tummen upp för insjöfisk – men dystert för torsken

Drar in 68 miljoner till satsning på hälsosam glass

Litet kaffeföretag vände under coronakrisen

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Snabbmatsbranschen sen med alkoholfritt

Tips på de alkoholfria alternativen som passar bäst till burgare, korv, sushi och annan snabbmat.

Så blir nya Gondolen – öppnar igen i augusti 2022

Utöver Gondolen planerar Anna Lallerstedt ytterligare en restaurang i Katarinahuset med helt nytt koncept.

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Ökad lokal försäljning efter Local Hero-upprop

Sushi Yama fortsätter gasa – två nya restauranger samma vecka

Resten av Vapiano i konkurs

Gateau öppnar nytt – på nätet

Tävling
19 män och 5 kvinnor vidare till Årets kock-kvalet

Meatballs for the People på OKQ8-stationer

Kopparbergs drogs ner av corona – tror på sommaren

Västerbottensost + Max = sant

Kafferosteri flyttar till Slakthusområdet – och öppnar kaffebar

Anrikt bageri i konkurs

Espresso House i samarbete med Matsmart

Miljardskuld för Joe & The Juice

Sibyllas burgare körs ut med taxi

Kiviks satsar och investerar

Paradiset återuppstår – med produktfokus

Chark-SM tar in vegetariskt

Digital kölapp i framtidens kösystem

Raps kan bli framtidens burgare

Nu öppnar delar av Tennstopet igen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.142