23948sdkhjf

Närmare råvarorna i kocklandslagets nya tema

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Svenska kocklandslagets nya tema för tankarna till närodlat. Förra årets tema Curious by Nature ledde fram till svenskt guld i Culinary World Cup. Med nya temat Closer hoppas den nya upplagan av Svenska kocklandslaget leva upp till de ökade förväntningarna och ta hem förstaplatsen även i Culinary Olympics i februari nästa år.

Läs också: Tre nytillskott i kocklandslaget

Temat Closer kommer att synas i allt från lagets tävlingsmeny, träningar, sponsorsamarbeten och framförallt i själva tävlingsmomentet.

– Temat sammanfattar verkligen allt vi brinner för. Vi vill komma närmare råvarorna, producenterna, hjärtat och smakerna. Närmare perfektion helt enkelt. Något vi tror att man uppnår genom att gå in i varje liten detalj och ständigt försöka utveckla och förbättra. Med den tuffa konkurrens som det är i Culinary Olympics är det detaljerna som blir avgörande, säger Fredrik Andersson, team manager, Svenska Kocklandslaget.

Att arbeta utifrån ett tema är inte längre en del av regelboken i Culinary Olympics, men många lag arbetar fortfarande så för att skapa en röd tråd genom hela tävlingsprocessen.

Årets kocklandslag har tre nya medlemmar, men inga kvinnliga. Culinary Olympics inleds i tyska Stuttgart den 14 februari 2020. Segraren koras den 19 februari.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Över 10 000 bryggerier inom EU – varav 375 i Sverige

Antalet svenska bryggerier har femdubblats på sex år.

Garba på fast adress – men poppar upp på mässa

1

Bästa julölet korat

Videgårds hot pot i pop up

70 jämnt för Pinchos – nu väntar nordisk satsning

Först med veganska revbensspjäll

Nyhetsbrev

De vann ciderupphandling på Systembolaget

Arkiv

Norskt riskkapitalbolag storägare i Bastard Burgers

Affären möjliggör internationell expansion för streetfoodkedjan.

Stjärnkock gör ny krogsatsning på Österlen

Första burklinjen för vin

Saffran och pepparkaka i I'ts Pleats julkollektion

Lantmännen lanserar egen vodka

Samarbetar med Mackmyra.

Boulebar bygger ny paviljong i Rålambshovsparken

De serverar bästa affärslunchen

Symbios öppnade i maj – redan korad till årets affärskrog.

O'Learys lägger större betoning på maten

Henrik Severin har skapat ett koncept som ska höja matupplevelsen på sportbarkedjans restauranger.

De ska göra svinnet lönsamt

Här bygger Martin & Servera nytt lager

Ännu en Burger King-restaurang

Positanos aperotivokultur redo för NK:s kunder

Kunderna hanterar köpen själva i nya Pressbyrån i Gallerian

Reitan Convenience samarbetar med Reactor för att utveckla framtidens convenienceformat.

Max till Härnösand – flyttar in hos Stora Coop

Nytt Årets kock-uppdrag och ny krog för Tommy Myllymäki

Spisen inlyft i nya restaurangen på Biskopsudden.

Klimatberäknade menyer för Scandics gäster

Framgång för Kopparbergs gin

Vegan stämmer Burger King

Krusbär prisas av Kålrotsakademien

Max går från amerikanskt till svenskt kaffe

Kajsas Fisk en av många matnyheter i fjällen

Ken's tredje restaurang i Uppsala

Edward Bloms korv: ”Vild och vågad”

Snart kommer Coca-Colas hallonsmak

Niklas Ekstedts nya eldiga tv-serie

Martin & Servera blir helägt av Axel Johnson

Specialutgåva av Blossa lanseras i sju länder

Nu ska det destilleras gin i Kalix

Carlsberg höjer åter utsikterna för 2019

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.152