23948sdkhjf

Närmare råvarorna i kocklandslagets nya tema

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Svenska kocklandslagets nya tema för tankarna till närodlat. Förra årets tema Curious by Nature ledde fram till svenskt guld i Culinary World Cup. Med nya temat Closer hoppas den nya upplagan av Svenska kocklandslaget leva upp till de ökade förväntningarna och ta hem förstaplatsen även i Culinary Olympics i februari nästa år.

Läs också: Tre nytillskott i kocklandslaget

Temat Closer kommer att synas i allt från lagets tävlingsmeny, träningar, sponsorsamarbeten och framförallt i själva tävlingsmomentet.

– Temat sammanfattar verkligen allt vi brinner för. Vi vill komma närmare råvarorna, producenterna, hjärtat och smakerna. Närmare perfektion helt enkelt. Något vi tror att man uppnår genom att gå in i varje liten detalj och ständigt försöka utveckla och förbättra. Med den tuffa konkurrens som det är i Culinary Olympics är det detaljerna som blir avgörande, säger Fredrik Andersson, team manager, Svenska Kocklandslaget.

Att arbeta utifrån ett tema är inte längre en del av regelboken i Culinary Olympics, men många lag arbetar fortfarande så för att skapa en röd tråd genom hela tävlingsprocessen.

Årets kocklandslag har tre nya medlemmar, men inga kvinnliga. Culinary Olympics inleds i tyska Stuttgart den 14 februari 2020. Segraren koras den 19 februari.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Här finns landets bästa pizzerior

Efter stängningarna – Sushirullen med nytt franchisekoncept

Korvkedja expanderar med franchise

Gourmetkorv kliver för första gången utanför Göteborg.

Nya Carnegiebryggeriet bygger ny anläggning

Midan bland nytillskotten i Kista Galleria

EM-silver för Svenska konditorlandslaget

Nyhetsbrev

Arnold's – nu även med lunchservering

Arkiv

Nystartad krog som brinner för öl

Östermalmshallen försenad igen – mars senaste budet

Modemärke lanserar eget vin

Impossible säger nej till McDonalds – då kliver Beyond in

Grillkedjan växer med nya restauranger

Mangal BBQ till Vällingby centrum i april.

”Pucken” fyller 20 år

Eldrivna kylfordon för urban transport av livsmedel

Nu kommer det "omöjliga" fläsket

Cirkusfråga i ansökan till ny Pinchos

Första sushikedjan med enbart hållbar fisk

Kaffekedja lanserar återanvändbara kaffemuggar

Tv-serie om relation mellan matälskare

Havsmat i street food-anda hos Fiskbar 17

Stopp för vinbox som handväska

Hon är ny operativ chef för Brasserigruppen

Nytt snabbmatskoncept med ägg i alla rätter

Espresso House-grundaren tänker gå globalt direkt med sin nya satsning.

Storproducent av alkoholfria viner byter namn

Tar förnybart sugrör till marknaden

Nu finns Max även på Kungsholmen

Uber Eats i samarbete med saluhall och Icabutik

Anrikt bryggeri byter profil och expanderar

Nu kommer Starbucks – till butikshyllorna

McDonald's har slut på halloumi

Exklusiv fjällrödingrom – bara hos Frantzén

Åre får ännu en krog

Stadsodlarna når nya höjder – med SAS

Här har Wayne's Coffee invigt nytt kafé

2

Bästa julölet korat

Videgårds hot pot i pop up

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.078