23948sdkhjf

Judas Priest lanserar egen rom

| Av redaktionen | Tipsa redaktionen

Raden av kändisar med egna varumärken i alkoholsegmentet blir bara längre och längre. Vin är vanligast, men det blir allt vanligare även med spritmärken. Senast i raden att lansera eget spritmärke är Judas Priest.

Läs också: Exklusiv fjällrödingrom – bara hos Frantzén

Med sin Judas Priest Spiced Rum följer de brittiska hårdrockpionjärerna i fotspåren efter bland andra Metallica, Motörhead och Rolling Stones som alla har sin egen whisky. I Sverige har Thåström gett namn åt en konjak, Plura Jonsson har sin akvavit och heavy metel-bandet Hammarfall har lanserat både vodka och whisky.  

I Judas Priests fall handlar det alltså om rom. Tillsammans med Brands For Fans har hårdrockarna skapat en kryddig, mörk rom som påstås vara lika minnesvärd som deras riff. Judas Priest Spiced Rum bär smak av arrak, vanilj, bränt socker och russin och är enligt marknadsföringen trots sina 37,5% både lättdrucken och mild.   

– Vi är väldigt exalterade över att ge ut Judas Priest Spiced Rum. Den komplexa blandningen och mångsidigheten hos drycken går hand i hand med den musik vi producerat de senaste 50 åren. Det här är rom med ”A touch of evil”, säger gruppen i ett gemensamt uttalande.

Judas Priest Spiced Rum ges ut I en begränsad första upplaga på 5 000 flaskor och finns att beställa på Systembolaget från och med den 23 oktober.

Mer om: alkohol | rom
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Tävling
Bästa unga kvinnliga kocken med fokus och fart

Thilda Mårtensson segrade i Gastronomi Sverige Commis Award.

Franchise växer – men ingen garanti för succé

Branschorganisationens vd: Det finns en rad fällor med franchise,

Ännu en Waynes invigd

Tummen upp för insjöfisk – men dystert för torsken

Drar in 68 miljoner till satsning på hälsosam glass

Litet kaffeföretag vände under coronakrisen

Nyhetsbrev

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Arkiv

Snabbmatsbranschen sen med alkoholfritt

Tips på de alkoholfria alternativen som passar bäst till burgare, korv, sushi och annan snabbmat.

Så blir nya Gondolen – öppnar igen i augusti 2022

Utöver Gondolen planerar Anna Lallerstedt ytterligare en restaurang i Katarinahuset med helt nytt koncept.

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Ökad lokal försäljning efter Local Hero-upprop

Sushi Yama fortsätter gasa – två nya restauranger samma vecka

Resten av Vapiano i konkurs

Gateau öppnar nytt – på nätet

Tävling
19 män och 5 kvinnor vidare till Årets kock-kvalet

Meatballs for the People på OKQ8-stationer

Kopparbergs drogs ner av corona – tror på sommaren

Ny Jureskogburgare i samarbete med BBQ-profil från Texas

Thaimatskedjan Linnea & Basilika ynglar av sig

Om ett år finns franchisekedjan på minst 14 ställen.

Waynes öppnar i Linköping i egen regi

Västerbottensost + Max = sant

Kafferosteri flyttar till Slakthusområdet – och öppnar kaffebar

Anrikt bageri i konkurs

Espresso House i samarbete med Matsmart

Miljardskuld för Joe & The Juice

Sibyllas burgare körs ut med taxi

Kiviks satsar och investerar

Paradiset återuppstår – med produktfokus

Chark-SM tar in vegetariskt

Digital kölapp i framtidens kösystem

Raps kan bli framtidens burgare

Nu öppnar delar av Tennstopet igen

Regeringen inför omställningsstöd för företag

Närapå fördubblade intäkter för Delivery Hero

Baranställda erbjuds gratis spritutbildning

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.078