23948sdkhjf

Harrys köps upp av O'Learys

Två svenska franchisekedjor blir en. O'Learys köper 94 procent av aktierna i Harrys Pubar AB av huvudägaren Christoffer Lundström med familj.

– Harrys har en stark ställning i Sverige och ett attraktivt koncept. Våra varumärken kompletterar varandra bra och även om båda verkar inom eatertainment-branschen har varumärkena två olika positioneringar i marknaden och olika målgrupper, säger Kenneth Lorentzen, vd på O’Learys Trademark.

Affären ska enligt överenskommelsen slutföras under andra kvartalet 2021.

– Överenskommelsen innebär en enorm potential för Harrys krögare och alla våra gäster runt om i landet. Med O’Learys som ägare skapas mängder av möjligheter i form av kunskaps- och erfarenhetsutbyte och flera andra skalfördelar som gynnar krögarna inom Harrys-kedjan, säger Christoffer Lundström.

Kenneth Lorentzen ser förvärvet av brasserikedjan som början på en spännande resa. Ambitionen är att skapa den största eatertainment-koncernen i Europa. I dag har O’Learys cirka 110 enheter. Med förvärvet av Harrys får bolaget ytterligare över 20 franchise-restauranger i Sverige.

– Vårt mål är att ha fler än 300 enheter inom gruppen runt om i Europa år 2025. I tillägg till att växa med O’Learys- och Harrys-varumärkena är vi i dialog med flera olika eatertainment-aktörer och fastighetsägare runt om i Europa, avslöjar Lorentzen.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Tre nya enheter i vår för burgarkedjan Mister York
Omfattande skattefusk bekräftat i matbudsbranschen
Efter Basta kommer Florentine – glamourös trattoria öppnar i april
Max tar COO och vice vd från Yum Brands
Eldig barkedja öppnar sin nionde krog
Nästan var tredje Sushi Yama-restaurang stängd
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Fri Köpenskap
Packnet

Sänd till en kollega

0.109