23948sdkhjf

Storsatsar på e-handel till restauranger under nytt namn

Restauranggrossisten Snacksbolaget byter namn till Spis & Servis och gör en storsatsning på e-handel. Målet är att fram till år 2025 femdubbla omsättningen.

Bolagets grundare Martin Herrström har med hjälp av den digitala transformationsexperten Tobias Kristoffersen mött coronapandemin med att expandera istället för att övervintra krisen. Företaget har nu ett mycket bredare sortiment av restaurangmaskiner, barutrustning, tallrikar och glas. För att bätte avspegla verksamheten bytte bolaget i juni namn till Spis & Service.

Den här veckan lanseras den nya e-handeln som utvecklats i samarbete med e-handelsleverantören Easyfy. 

– Alla som arbetar hos oss har en restaurang- eller hotellbakgrund samt en genuin kärlek till branschen. Även om vi genomgått en enorm digital transformation kommer vår personliga service och expertis alltid finnas kvar bakom varje order. Vårt jobb är att stötta branschen genom effektiva beställningar, transparent prissättning samt kunskap och service, säger Martin Herrström, vd på Spis & Servis, i en kommentar.

Han räknar med att den nya satsningen ska öka bolagets omsättning från 100 miljoner till 500 miljoner år 2025.  

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.069