23948sdkhjf

Hotellkedjans matsatsning – lanserar bistro- och brasseriekoncept

Strawberry höjer ambitionerna för mat och dryck med The Social bar & bistro och Brasserie Nòr. 

Bättre och godare mat. Det utlovas i ett pressmeddelande från hotellkedjan Strawberry (före detta Nordic Choice Hotels) som lanserar två nya restaurangkoncept i Norden. 

– Mat och dryck är oerhört viktigt när resenärer väljer hotell och när människor på orten bestämmer sig för att ta ett hotell till sina hjärtan. För att fortsätta leverera inom detta så lanserar vi nu två tydliga restaurangkoncept där inspirationen kommer från gästerna och deras önskemål men med en touch av mattrender vi ser är växande i världen. Här kommer det hållbara och närodlade in, säger Fredrik Blomberg, SVP food & beverage Strawberry, i en kommentar.

The Social bar & bistro blir Strawberrys bredaste koncept med sin crossovermeny baserad på favoriter hämtade från hotellbarer och lounger världen över. Det innebär bland annat klassiker som toast skagen, caesarsallad och burgare.

Det andra konceptet är ett brasserie döpt till Nòr. Även där med klassiska rätter skapade på nordiska råvaror, men uppdaterade med en modern touch. I konceptet ingår även europeiska viner och en hyllning till några av världens främsta cocktails blandade på nordiska råvaror.

– Här kan du förvänta dig igenkänning med en twist! Det här är fullskaliga restauranger i ombonade miljöer där du som gäst kan titta in i det öppna köket och se rätterna tillagas, och du kan spana in det som kan bli ditt nya favoritvin från restaurangens vinvägg, kommenterar Maria Reisö, concept & commercial food & beverage director för Strawberrys 225 hotell.

Öppningarna av The Social-restaurangerna började under sommaren och fortsätter in i hösten. Brasserie Nòr har under året etablerats på Quality Hotel Match i Jönköping, Clarion Hotel Umeå och Quality Hotel Grand i Borås. Under hösten etableras konceptet i tre nya städer.

Först ut av The Social-restaurangerna i Sverige är:

  • Göteborg (Quality Hotel The Weaver, Quality Hotel Winn och Quality Hotel 11)
  • Helsingborg (Clarion Grand Hotel)
  • Kristianstad (Quality Hotel Grand)
  • Linköping (Quality Hotel Ekoxen)
  • Malmö (Quality Hotel View och Quality Hotel The Mill)
  • Skövde (Quality Hotel Prisma)
  • Stockholm (Clarion Hotel Sign, Quality Hotel Arlanda XPO, Clarion Hotel Arlanda Airport Terminal, Quality Hotel Friends och Quality Hotel Globe
  • Södertälje (Quality Hotel Park)
  • Uppsala (Clarion Hotel Gillet)
  • Visby (Clarion Hotel Wisby)

Först ut av Brasserie Nòr-restaurangerna i Sverige är:

  • Borås (Quality Hotel Grand)
  • Jönköping (Quality Hotel Match)
  • Stockholm (Clarion Hotel Stockholm och Clarion Hotel Amaranten)
  • Sundsvall (Clarion Hotel Sundsvall)
  • Umeå (Clarion Hotel Umeå)
  • Östersund (Clarion Hotel Grand Östersund)

Artikeln är en del av vårt tema om Etablering.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078