23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RS & FastFood

Ny marknadschef och tillväxtstrategi för Waynes Coffee

Waynes Coffees nya marknadschef Ellen Lindblad ska lyfta fram kedjans nordiska rötter som en del av bolagets nya tillväxtstrategi.

Waynes Coffee har legat lågt de senaste åren, men nu signalerar nya vd:n och delägaren David Laturnus att bolaget, som nu är svenskägt igen, är på väg in i vad som beskrivs som en dynamisk fas. Det ska ske med en ny tillväxtstrategi och en ny marknadschef. 

Ellen Lindblad kommer till Waynes Coffee efter en kort sejour som brand specialist på danska smyckesföretaget Pandoras kontor i Köpenhamn. Hon har tidigare också varit marknadschef på retailplattformen Voyado och haft seniora roller på Viaplay.

Ellen Lindblad uppges tillföra både strategisk expertis och praktisk erfarenhet. Hennes uppdrag blir bland annat att förstärka vikten av varumärkets nordiska rötter samtidigt som expansionen och tillväxten accelereras. Den nya tillväxtstrategin fokuserar på att höja kundupplevelsen, utnyttja digital innovation och stärka varumärkets position.

Waynes Coffee har i dag runt 60 caféer runt om i Sverige, men flera franchisetagare har under det senaste året kastat in handduken, bland annat i Gävle, Sala och Halmstad. 

I våras märktes ett strategiskt skifte när Waynes lämnade sitt kanske mest kända läge bakom sig. Den 30 maj var den sista försäljningsdagen på Götgatan i Stockholm. Den 3 juni öppnade kedjan i stället ett expresscafé i Gallerian.

På expansionsfronten har kedjan precis tecknat ett avtal med fastighetsägarna Cavendo och Niam om att etablera ett café i Port 73 i Haninge med planerad öppning under vintern. Waynes tar där plats i en centralt belägen lokal på 150 kvadratmeter.

Jobb & Karriär Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.031