Hammars Bryggeri lanserar en ny produkt som markerar företagets inträde i en av världens mest konkurrensutsatta dryckeskategorier. Med egenkokad sockerlag och utvalda ingredienser vill bryggeriet kombinera hantverksmässig tradition med moderna smakpreferenser.
Efter åtta års utveckling möter Svensk Cola marknaden.
– Vi trodde aldrig att vi skulle göra en cola. Det kändes nästan omöjligt för ett litet bryggeri. Men vi gillar utmaningar. Svensk Cola är vårt svar på världens mest ikoniska läsk, och vi vågar säga att den smakar bättre än många av alternativen, kommenterar Anders Markstedt, vd på Hammars Bryggeri, i ett pressmeddelande.
Svensk Cola blir ett nytt tillskott till sortimentet me smakerna krusbär, ananas och persika.
– Vi vill ge svenska konsumenter ett alternativ till de stora internationella varumärkena. Vi har provat oss igenom i princip varje cola vi kunnat hitta, jämfört recept och testat otaliga varianter. Det mesta vi smakade levde inte upp till våra förväntningar, och det tog lång tid innan vi själva hittade rätt. Men till slut gjorde vi det, fortsätter Anders Markstedt.
Svensk Cola lanseras i två versioner, med och utan socker, och finns tillgänglig i både 100 cl-flaska och 33 cl-burk.
