Köerna till restaurangen började redan på tisdagskvällen och när dörrarna öppnades i fredags var det drygt 200 personer i kön in till restaurangen och över 130 bilar i drive-thru-kön. – Det har varit en fantastisk helg, vi har serverat ungefär 20 000 kunder, säger Morgan Jallinder, vd för för NSP, Nordic Service Partner som driftar KFC i Sverige.
Alla tidigare rekord från kedjans öppningar runt om i Europa slogs av NSPs första KFC-restaurang. NSP tecknade i februari i 2014 avtal med amerikanska jätten Yum! Brands avseende rättigheterna för att lansera KFC. Lockarps-restaurangen kommer att följas av en etablering på Stortorget i Malmö som öppnar i mars eller april. Företaget utvärderar ett stort antal nya lägen och planen är att öppna 4-6 restauranger per år. – Efter den fantastiska öppningshelgen är vi än mer övertygade om att marknaden är stor. Det finns cirka 750 hamburgerrestauranger i Sverige men inget renodlat kycklingkoncept vilket möjliggör en snabb utrullning av våra restauranger, menar Morgan Jallinder.