Food på Mood

| Av Anders Örnevall | Tipsa redaktionen

Amf Fastigheter som äger gallerian Mood Stockholm vill locka fler besökare till gallerian. Nu satsar man på ett evenemang man kallar Mood Food Hopping med reapriser på mat.

Hallå Åsa Bergendorf, marknadsansvarig, på Mood Stockholm som ägs av AMF Fastigheter, vad är "Mood för Food" för något?
– Evenemanget Mood Food Hopping är en möjlighet för oss att bjuda in till en matresa som sträcker sig från Kina, genom Europa och över till USAs östkust. Våra olika restauratörer erbjuder smaker från hela världen den 6 april ‬under Mood Food Hopping på Boqueria, Café Egoïste, EAT, Royal Copenhagen och Vigårda. Konceptet bygger på att du tar med dig ett gäng hungriga vänner till Mood Stockholm och går från restaurang till restaurang för att prova smårätter som speglar de individuella köken. Normalt sett kostar detta drygt 600 kronor men nu kör vi priset 300 kronor.

Varför gör ni denna happening?
– Sedan Mood Stockholm slog upp portarna 2012 har upplevelsen kring mat och sociala sammankomster varit ett stort fokus. Nu vill Mood erbjuda såväl stammisar som nya matälskande gäster möjligheten att prova flertalet av Moods restauranger under en och samma kväll.

Hur mycket betyder restaurangverksamheten i Mood?
– Mood Stockholm utvecklades för tre år sedan. För att skapa liv och rörelse från tidig morgon till sen kväll lät man några av Sveriges främsta restauratörer utveckla restaurangkoncept som kom att fungera som handelsplatsens ankare. Då var det något helt nytt att tydligt satsa på restaurangerna på det här sättet. Nu är Mood en självklar mat- och shoppingdestination.

Har ni den mix av mat&dryck som ni önskar eller finns andra önskemål?
– Mat är och kommer förbli en viktig del av Mood Stockholms erbjudande och identitet och vi tittar hela tiden på hur platsen kan utvecklas på bästa sätt. AMF Fastigheters strategi är att utveckla platser där människor vill vara och mat är en stor del i upplevelsen. Det som händer nu är att vi tittar på att utveckla fler delar av kvarteret runt om handelsplatsen och låta Mood Stockholms inspirerande identitet växa ut. Kvarteret kommer att innehåll allt det som kännetecknar en levande stadsdel, från kontor, handel, service och till mat- och restaurangutbud.


Håll dig uppdaterad med Fast Food Magazine
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Quorns passning till KFC i kycklingkris

Boulebar med ny delägare

Investeringsbolag går in som ny delägare Pied Tanca Group.

KFC har stora kycklingproblem i Storbritannien

Fler än 500 av 900 Kentucky fried chicken-restauranger i landet har tillfälligt stängt på grund av leveransproblem.

Äggröra hos Preem

Snart påbörjas Trocadero-flytten

I maj förra året stod det klart att Spendrups tar över all tillverkning av den klassiska läskedrycken Trocadero. Nu är det snart dags för en av licenstillverkarna att trappa ner – och ersätta produktionen.

Linnea & Basilika öppnar nytt

Nyhetsbrev

De tävlar i Årets bagare

Arkiv

Karma till Storbritannien

Woki in - Satori ut

Efter första etableringen i Göteborg öppnar asiatiska restaurangkonceptet i Malmö i sommar.

Provsmakning inför Food Tech

Sotad ålmal, odlad i Surte, serverades när Food Tech bjöd på en provsmakning inför eventet i mars. Fokus är hur teknik och innovationer ska kunna bidra till framtidens hållbara mat.

Juicekedja till Linden

Sibylla öppnar nytt i Västerås

Käk hos Circle K

Bensinstationskedjan lanserar Petters och Käks ”Håll-käften”-burgare på 295 fullservicestationer i Sverige.

Flygplatsfika hos Arket

Mat viktig del i omdaning av NK

Varuhuset i Stockholm bygger om och ut och lägger också fokus på mat och det dukade bordet.

Fler bagare behövs

Brämhults bantar förpackning

Bowls i Umeå

Tidigare Arla-bageri köps upp igen

Max fortsätter satsa i Norge

Max Burgers har öppnat på Stavanger flygplats. 40 till 50 restauranger ska öppna i Norge inom tio år.

Semmelkriget vill inte ta slut

Har du koll på alla olika varianter inför fettisdagen?

Årets köpmän korade

De plockade hem priser vid Reitan Conveniences årliga riksmöte.

Duni köper förpackningsbolag

Ikea-köttbullarna får ny kompis: Tysk växtlasagne

Möbeljätten fortsätter satsningen på hållbar mat och lanserar en lasagne där proteinet kommer från havre och gula ärter.

Han blir vd för Ingelsta Kalkon

Premiär för Eataly

Gateau till Finland

Rätt musik ökar försäljningen

Food for Progress rekryterar från Krav

Tid för te

Chokladkafé satsar på franchise

Snart dags för Fast Food Awards

Paulig investerar i kaffe-startup

Kafékedja till Sydostasien

E-handel för B2B halkar efter

Sockrets hälsoeffekter ska utredas

Sänd till en kollega

0.151