Food på Mood

| Av Anders Örnevall | Tipsa redaktionen

Amf Fastigheter som äger gallerian Mood Stockholm vill locka fler besökare till gallerian. Nu satsar man på ett evenemang man kallar Mood Food Hopping med reapriser på mat.

Hallå Åsa Bergendorf, marknadsansvarig, på Mood Stockholm som ägs av AMF Fastigheter, vad är "Mood för Food" för något?
– Evenemanget Mood Food Hopping är en möjlighet för oss att bjuda in till en matresa som sträcker sig från Kina, genom Europa och över till USAs östkust. Våra olika restauratörer erbjuder smaker från hela världen den 6 april ‬under Mood Food Hopping på Boqueria, Café Egoïste, EAT, Royal Copenhagen och Vigårda. Konceptet bygger på att du tar med dig ett gäng hungriga vänner till Mood Stockholm och går från restaurang till restaurang för att prova smårätter som speglar de individuella köken. Normalt sett kostar detta drygt 600 kronor men nu kör vi priset 300 kronor.

Varför gör ni denna happening?
– Sedan Mood Stockholm slog upp portarna 2012 har upplevelsen kring mat och sociala sammankomster varit ett stort fokus. Nu vill Mood erbjuda såväl stammisar som nya matälskande gäster möjligheten att prova flertalet av Moods restauranger under en och samma kväll.

Hur mycket betyder restaurangverksamheten i Mood?
– Mood Stockholm utvecklades för tre år sedan. För att skapa liv och rörelse från tidig morgon till sen kväll lät man några av Sveriges främsta restauratörer utveckla restaurangkoncept som kom att fungera som handelsplatsens ankare. Då var det något helt nytt att tydligt satsa på restaurangerna på det här sättet. Nu är Mood en självklar mat- och shoppingdestination.

Har ni den mix av mat&dryck som ni önskar eller finns andra önskemål?
– Mat är och kommer förbli en viktig del av Mood Stockholms erbjudande och identitet och vi tittar hela tiden på hur platsen kan utvecklas på bästa sätt. AMF Fastigheters strategi är att utveckla platser där människor vill vara och mat är en stor del i upplevelsen. Det som händer nu är att vi tittar på att utveckla fler delar av kvarteret runt om handelsplatsen och låta Mood Stockholms inspirerande identitet växa ut. Kvarteret kommer att innehåll allt det som kännetecknar en levande stadsdel, från kontor, handel, service och till mat- och restaurangutbud.


Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Onlinepizzas vd kliver av

Jureskog öppnar igen

I oktober öppnar andra restaurangen i det ska som ska bli en snabbmatskedja signerad kocken och krögaren Johan Jureskog.

Han ska lyfta fram estniska smaker

Lagunitas gästar Dogfood

Modemärke startar pop up-nattklubb

Ny hos Poppels

Nyhetsbrev

Växtbaserat på gourmetnivå

Arkiv

Nu nyöppnar Cassi

Oumph till Pizza Hut

Hon vann Lily Bollinger Award

Hanna Eriksson från Köksbaren i Umeå knep vinsten i årets upplaga av sommeliertävlingen.

Uppgifter: Coca-Cola utforskar cannabis-dryck

Färdiglagat à la Operakällaren

Nätverk med hållbara vinnare - här är finalisterna

Hälsingestintan vill ta in mer kapital

Viking Line förlänger med landslaget

Rederiet förlänger samarbetet med Svenska Kocklandslaget och Svenska Juniorlandslaget i ytterligare två år.

De ligger bakom mässa för drycker från Skåne

Lantmännen Cerealia-chef tar över Fairtrade

Cecilia Ceder blir ny vd för Fairtrade Sverige.

Löfbergs nya samarbete del av strategin

Amerikanska Humm Kombucha väljer Löfbergs som säljpartner i Sverige – för rosteriet är det i linje med satsningen på nya affärsområdet Ready to.

Svenska dumplings tar plats i norska butiker

Ett utökat samarbete med Norgesgruppen gör att Beijing 8 får en bredare lansering.

De fick Livsmedelspriset

Årets Arbetsplats – fyra finalistfilmer

Ännu hetare käk längs med vägen

Bensinstationskedjan hottar upp samarbetet med restaurangkonceptet Käk.

Matsvinnsapp i samarbete med stor aktör

Tar veganskt samarbete på blodigt allvar – efter Urban Deli sker bred lansering

Inbromsad tillväxt i restaurangnäringen

Från Copenhagen Plaza till The Lodge

Spendrups sluter upp bakom plaststrategi

Jobb & Karriär
Ny inköpsdirektör på kaffeföretaget

Mikrobryggeri får utökad distribution

Saknad apa dök upp på McDonalds

Svensk ost prisad i Hongkong

Här öppnar Bastard Burgers

Kopparbergs ökar vinsten

Restaurangkedja med tidning

Kafésatsning på gymmet

Scandi Standard investerar i dansk premiumkyckling

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.207