Food på Mood

| Av Anders Örnevall | Tipsa redaktionen

Amf Fastigheter som äger gallerian Mood Stockholm vill locka fler besökare till gallerian. Nu satsar man på ett evenemang man kallar Mood Food Hopping med reapriser på mat.

Hallå Åsa Bergendorf, marknadsansvarig, på Mood Stockholm som ägs av AMF Fastigheter, vad är "Mood för Food" för något?
– Evenemanget Mood Food Hopping är en möjlighet för oss att bjuda in till en matresa som sträcker sig från Kina, genom Europa och över till USAs östkust. Våra olika restauratörer erbjuder smaker från hela världen den 6 april ‬under Mood Food Hopping på Boqueria, Café Egoïste, EAT, Royal Copenhagen och Vigårda. Konceptet bygger på att du tar med dig ett gäng hungriga vänner till Mood Stockholm och går från restaurang till restaurang för att prova smårätter som speglar de individuella köken. Normalt sett kostar detta drygt 600 kronor men nu kör vi priset 300 kronor.

Varför gör ni denna happening?
– Sedan Mood Stockholm slog upp portarna 2012 har upplevelsen kring mat och sociala sammankomster varit ett stort fokus. Nu vill Mood erbjuda såväl stammisar som nya matälskande gäster möjligheten att prova flertalet av Moods restauranger under en och samma kväll.

Hur mycket betyder restaurangverksamheten i Mood?
– Mood Stockholm utvecklades för tre år sedan. För att skapa liv och rörelse från tidig morgon till sen kväll lät man några av Sveriges främsta restauratörer utveckla restaurangkoncept som kom att fungera som handelsplatsens ankare. Då var det något helt nytt att tydligt satsa på restaurangerna på det här sättet. Nu är Mood en självklar mat- och shoppingdestination.

Har ni den mix av mat&dryck som ni önskar eller finns andra önskemål?
– Mat är och kommer förbli en viktig del av Mood Stockholms erbjudande och identitet och vi tittar hela tiden på hur platsen kan utvecklas på bästa sätt. AMF Fastigheters strategi är att utveckla platser där människor vill vara och mat är en stor del i upplevelsen. Det som händer nu är att vi tittar på att utveckla fler delar av kvarteret runt om handelsplatsen och låta Mood Stockholms inspirerande identitet växa ut. Kvarteret kommer att innehåll allt det som kännetecknar en levande stadsdel, från kontor, handel, service och till mat- och restaurangutbud.


Håll dig uppdaterad med Fast Food Magazine
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Han är årets Pizzabagare

Sommarpizza gav vinst på Pizza-SM

Klart: De går vidare i Pizza-SM

Semifinalen är över på Gastronord – nu väntar final.

De startar Sveriges första bryggeri för energidrycker

Bolaget 13:e Protein import köper småländskt Kopparbergsbryggeri – siktar mot en produktion av minst 20 miljoner burkar om året.

Convinis nya vd ska leda expansion

Mats Palmquist är ny vd för leverantören, som vill växa både i Sverige och internationellt.

Live: Se Pizza-SM här!

Direktsändning direkt från tävlingen på GastroNord.

Coca-cola gick bättre än väntat

Nyhetsbrev

Nu ska alla caféer bli lättillgängliga

Arkiv

Stor norsk pizzakedja tar in svenskt protein

Medalj till Rasta Groups grundare

På måndagen förärades Rasta Groups grundare näringslivsmedalj av Kungliga Patriotiska Sällskapet.

Läskförsäljningen sjönk som en sten

Burgerkedjan börjar med biokol

Coca-Cola sätter spelare på burken

Starbucks blir råare

Malmöbaserade företaget Get Raw inleder samarbete.

Program GastroNord 24-27 april 2018

Starbucks stänger ner och undervisar

Nedräkning inför Pizza-SM

Butik och restaurang till Kiruna

Sänkt moms gav inte billigare restaurangnota

Fler än fyrtio nya caféer

Maten blir allt grönare

De svenska hushållen blir allt grönare. Dock bara på vardagar, till helgen vill vi fortfarande äta kött.

De öppnar Sveriges längsta salladsbar

De blev årets Convenience-butik

Härnösandsbutik känd för sina semlor vann pris.

Ta en taco när du landar

Juicekedja till Bromma

De har fått nog av duvorna

Foodtruck à la Pontus

Burgerkedjan vill ta över Norden

Ännu en utmanare på nätmatscenen

Napolitansk pizza till Piteå

Efter 45 år – nu lämnar den klassiska korvkiosken Malmö

Beijing8 blir två

Kyparen avskedades – var för ”fransk”

Nu öppnar Jureskogs

Här är de nominerade i Pizza-SM

De öppnar i nytt i Uppsala

McDonalds inför bordsservering

Sänd till en kollega

0.111