23948sdkhjf

Så ska personalen utvecklas

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Clarion Hotel och By Marcus Samuelsson lanserar världsomspännande traineeprogram.

Programmen är tre till antalet; J1, Junior One Year Visa, Star of the Year samt Restaurant of the Year och samtliga program syftar till att attrahera och utveckla personal.

Till det förstnämnda programmet utses en till två unga talanger och får arbeta under ett år i USA. På fredag den 15 december åker Mattias Jonsson, ansvarig kock från Kitchen & Table Östersund, till New York för  att påbörja arbetet på Marcus Samuelssons restaurang Red Rooster.

– Marcus är en stor förebild för personalen och ambitionen med våra satsningar är att ge de anställda en möjlighet till utveckling och vi månar om att lyfta våra talanger. Jag hoppas att vi som attraktiv arbetsgivare också blir ett föredöme för fler restauratörer och att vi tillsammans kan stärka branschen, säger Henrik Berghult, koncerndirektör Clarion Hotel.


Marcus Samuelsson är kreativt ansvarig för restaurangkoncepten Kitchen & Table, Eatery Social och Norda som alla är en del av företaget By Marcus Samuelsson som är verksamt på 23 destinationer i samtliga nordiska länder. Marcus Samuelsson har även restauranger i London och på Bermuda och i USA i bland annat i New York, Washington och Chicago.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ny alkoholfri öl till dumplings

Löfbergs hyr ut ryggsäckar med fika

Här öppnar Surf Shacks femte restaurang

Beyond Meat i partnerskap med Alibaba

Digital kunskapsbank om hygien i restauranger

Stekhet duell i de svenska burgarnas hemstad

Max vs Bastard Burgers på Timmermansgatan i Luleå.

Nyhetsbrev

Nya restauranger flyttar in på Sergelgatan

Bockholmengruppen ska driva både en kvarterskrog i gatuplan och en takservering.

Arkiv

Dryckesbranschen fortsätter att växa

Pommes frites-olja ska bli diesel

Foodora i samarbete med el-scooterföretag

Alkoholfri öl från mikrobryggeri i ny Burger King-meny

Nässjö nästa för Max – men bygget kan försenas ytterligare

Nytt kafferosteri till Sickla

Kinesiska Zhenmeat lanserar växtbaserat fläsk och kräftor

Första Harrys med ny svenskt brasseri-stil

Bråda dagar för Fredrik Eriksson

Rusning till Långbro värdshus och restaurangen i Nationalmuseum öppen igen.

Carlsberg vill stötta restaurangerna med unikt glas

Restauranggrossisten i trångmål – planerar för tuff höst

Sveriges första virtuella food court

Kasais köksmästare bakom det nya krogkonceptet.

Hon ska göra Sabis mer synligt

Kända kockar serverar Abbas sill på pop up-krog

Digitala kedjan Tacotarian ska stötta lokala restauranger

Nya Beyond-fabriker ska möta efterfrågan i Europa

Tävling
En kvinna och sju män klara för final i Årets kock

Sparrisen hotad av frost och corona

Jägermeister satsar på svensk webbshop

Donkin Donuts nyanställer 25 000

Ny Pontus-bistro på Kungsholmen i höst

Ölproducent öppnar pop up-restaurang i Sundsvall

Max nyinvger i Ystad

Ännu en Waynes invigd

Tummen upp för insjöfisk – men dystert för torsken

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Resten av Vapiano i konkurs

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.598