De kan vinna franchisepris

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Kortkedjan Card Group, Pressbyrån och Specsavers tävlar om förstapriset – utmärkelsen Årets Franchisekedja – under Frannygalan den 24 mars på Grand Hotel i Stockholm.

Galan anordnas av branschorganisationen Svensk Franchise. Där delas utmärkelser ut i sju olika kategorier.

Här är finalisterna:

Årets Franchisekedja (Svensk Franchises eget pris): Card Group, Pressbyrån och Specsavers.

Årets Franchisetagare: Electrolux Home Skellefteå (Kökshuset Home), McDonalds Skåne (Tinni Richter AB) och Specsavers Härnösand (TC Optik i Härnösand).

Framtidens Franchise: Fogarolli, Kappa Bar och Elians Group.

Årets Marknadsförare: The Body Shop, Brothers och 7-Eleven

Årets Franchisebragd: HusmanHagberg, Jonas Reinholdsson (O´Learys) och Lexicon.

Årets CFO: Hans Redig Bolin (Cervera), Fredrik Petersson (Elgiganten) och Ulli Söderberg (Svensk Fastighetsförmedling)

Årets Nytänkare: Fogarolli, Hertz och Matmissionen



Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Sommaren innebar hög tillväxt för Alvestaglass

Snabbare med samma smakkaraktär

Han vidareutvecklar Mr Voon med nattöppen asiatisk streetbar.

Jobb & Karriär
Hon ska få fler att upptäcka Oumph

Wayne’s Coffee breddar veganskt utbud

Inför fler rätter med Oumph på menyn.

Från Sture till Brasserie 1742

Kock i modekampanj

Medgrundare av Stockholmskrogen Matateljén syns i modekedjan Uniqlos kampanj.

Nyhetsbrev

Läget akut för svenska flodkräftan

Men trots att arten är nära utrotning uppmanas svenskarna att prioritera den före signalkräftor.

Arkiv

Här öppnar Subway och Sibylla

2

Nu har sista munken sålts

MAP-packat växande trend i bagerinäringen

Hotel Rogge i nya händer

Nu startar äppelskörden

Ny chef för Stockholm Circle

Ölen kan bli dyrare

Upprop i restaurangbranschen - vill öka efterfrågan på svenska råvaror

Efter sommarens torka uppmanas restauranger och måltidsverksamheter välja svenskt kött, frukt och grönt för att stötta bönder efter sommarens torka.

”Århundradets kock” har gått ur tiden

Paulig rekryterar ny HR-chef

Norsk kedja expanderar i Sverige

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Här öppnar Zócalo

Krispig fisk till city

Burger King grillar Whopper - i solen

Hamburgerkedjan utnyttjar extremvärmen i Kuwait.

7-eleven satsar på satelliter

Heineken investerar i kinesisk bryggerikoncern

Bolaget kommer även att licensera ut sitt varumärke för marknaderna i Kina, Hongkong och Macau.

Max vill skaka om Way out West

Coca-Cola höjer priserna

Esperanto i konkurs

Hovmästare ny chef på Röda Korset

Bordsservering på McDonald´s

Reitans rockad – hon blir ny vd i Sverige

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.182