23948sdkhjf

Stor reklamsatsning efter nytt sortiment

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

"Nu gör vi en jättesatsning", säger juicemärket God morgons brand manager Pernilla Morén.

För några veckor sedan lanserade Eckes-Granini-ägda juicemärket God morgon ett nytt ekologiskt sortiment bestående av fem olika produkter. Enligt God morgon själva följer man nu upp serien med vad man kallar "den största satsningen på tio år" för varumärket.

–Vi lanserade vår första ekojuice för 18 år sedan och nu gör vi en jättesatsning för att få ännu fler att välja våra ekologiska produkter, säger Pernilla Morén, Senior nordic brand manager för God morgon, i ett uttalande.

Läs också: Pizzakartong med återvinningsinstruktioner

Med det menar man en bred reklamsatsning, som kommer att omfatta traditionella medier, sociala medier, samarbeten med influencers och en digital utomhuskampanj som ska anpassas beroende på bland annat väder och tid.

Ytterligare en nyhet i samband med lanseringen är att God morgon väljer att följa med i det återvinningsinitiativ som flera saft- och juicetillverkare tagit den senaste tiden. I och med lanseringen kommer nämligen de nya produkternas flaskor att gå in i pantsystemet.
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

OS-silver till kocklandslaget – guld till juniorerna

Systembolaget stämmer danska vinappen Vivino

Bores lanserar gatukök 2.0 på två nya orter

Max ska växa i Borås och Mölndal

Alla svenska krogar som tog hem Michelin-stjärnor

Aloë, Etoile och Oaxen uppmärksammades under ceremonin i Norge.

Axfood Snabbgross till restaurangtäta Jönköping

Nyhetsbrev

Spendrups cementerar förstaplatsen på Systemet – ökade 9,5 procent

Arkiv

Freetrailers släpvagnar till Max

Single-malt veteran i nya kläder

Absolut vodka-ägare sänker prognos efter coronoviruset

Kök räddar käk på skånska restauranger

Ciderguru till Sverige – odlarnas intresse ökar

Lämnar Pinchos – blir ny vd för Harrys

I helgen gäller det för Svenska kocklandslaget

Dumplingskonceptet Dubbel Dubbel blir kedja – målet 30 restauranger

Letar lokaler i bland annat Norrköping, Stockholm, Malmö och Lund för sitt chinese sharing-koncept.

Expansiva kedjor till Signalfabriken

Catenaccis Giretto nu även på Södermalm

Häktad för våldtäkter på kollega på snabbmatsrestaurang

De tar över Cuba Cola

Omnipollo öppnar sitt första bryggeri – i en kyrka

Asien lyfte Carlsbergs ölförsäljning

Compass Group tar över 1 000 Fazer-restauranger

Dyster januari – 25 procent fler krogkonkurser

El Bulli-kocken Ferran Adrià gästar Stockholm i vår

Foodora byter vd och siktar på nya ”sista milen”-kunder

Coop dubblar mängden naturbeteskött

Samma chef's table-koncept men med nytt namn

Årets viltkock vill se mer vilt på krogen

Vill få Starbucks att erbjuda gratis vegomjölk

Picadeli lanserar "Picabowl"

Hållbarhetsprofilen Paul Svensson nu även hedersdoktor

Espresso House till butikshyllorna

Axfood Snabbgross vill växa i Linköping

Tennstopet återuppstår i april – med systerkrog

Här finns landets bästa pizzerior

Arnold's – nu även med lunchservering

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.093