23948sdkhjf

Nu kommer ölglassen

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Triumf och Poppels i samarbete.

Glass och öl hör sommaren till, men sällan i en och samma klunk eller tugga. Det vill glassbolaget Triumf Glass och bryggeriet Poppels ändra på nu då de lanserar nyheten - A glass of beer.

– Det här är en fantastiskt spännande produkt där vi kokat en Imperial Stout från Poppels i 56 timmar. Vi har sedan kombinerat den med en gräddglass med stark vaniljkaraktär. En smaksensation om du frågar mig, säger Jens Nilsson, Glassmästare på Triumf Glass i en kommentar.

Glassen, självklart alkoholfri, är en ekologisk vaniljgräddglass med maltrippel som kommer att säljas på utvalda restauranger och glassbarer över Göteborg.

– Vi har bryggt en av de kraftigaste stouts vi någonsin gjort, för att verkligen få fram smakerna i ölet. Vi valde just stout för ge rippeln toner av choklad, kaffe och karamell, säger Daniel Granath, Bryggmästare på Poppels.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Entreprenör köper huvuddelen av Vapiano

Max nyinvger i Ystad

Svenska Burger King först med återvinningsbar ventilation

Tävling
Bästa unga kvinnliga kocken har fokus och fart

Thilda Mårtensson segrade i Gastronomi Sverige Commis Award.

Franchise växer – men ingen garanti för succé

Branschorganisationens vd: Det finns en rad fällor med franchise,

Ännu en Waynes invigd

Nyhetsbrev

Tummen upp för insjöfisk – men dystert för torsken

Arkiv

Drar in 68 miljoner till satsning på hälsosam glass

Litet kaffeföretag vände under coronakrisen

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Snabbmatsbranschen sen med alkoholfritt

Tips på de alkoholfria alternativen som passar bäst till burgare, korv, sushi och annan snabbmat.

Så blir nya Gondolen – öppnar igen i augusti 2022

Utöver Gondolen planerar Anna Lallerstedt ytterligare en restaurang i Katarinahuset med helt nytt koncept.

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Ökad lokal försäljning efter Local Hero-upprop

Sushi Yama fortsätter gasa – två nya restauranger samma vecka

Resten av Vapiano i konkurs

Gateau öppnar nytt – på nätet

Tävling
19 män och 5 kvinnor vidare till Årets kock-kvalet

Meatballs for the People på OKQ8-stationer

Kopparbergs drogs ner av corona – tror på sommaren

Ny Jureskogburgare i samarbete med BBQ-profil från Texas

Thaimatskedjan Linnea & Basilika ynglar av sig

Om ett år finns franchisekedjan på minst 14 ställen.

Waynes öppnar i Linköping i egen regi

Västerbottensost + Max = sant

Kafferosteri flyttar till Slakthusområdet – och öppnar kaffebar

Anrikt bageri i konkurs

Espresso House i samarbete med Matsmart

Miljardskuld för Joe & The Juice

Sibyllas burgare körs ut med taxi

Kiviks satsar och investerar

Paradiset återuppstår – med produktfokus

Chark-SM tar in vegetariskt

Digital kölapp i framtidens kösystem

Raps kan bli framtidens burgare

Nu öppnar delar av Tennstopet igen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.125