23948sdkhjf

Stjärnkrögaren säljer sina Gamla stan-krogar

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Flying Elk, Corner Club och Gaston får nya ägare.

Frantzéngruppen, med stjärnkrögaren Björn Frantzén i spetsen, säljer krogarna The Flying Elk, Corner Club och Gaston i Gamla stan. Enligt ett pressmeddelande som flera medier hänvisar till kommer de nya ägarna att driva gastropuben, cocktailbaren och vinbaren med samma inriktningar som i dag. Vilka de nya ägarna är framgår dock inte. 

Läs också: Exklusiv fjällrödingrom – bara hos Frantzén

– Vi tycker att köparen ska få presentera sig själva när de är redo, det är också reglerat i våra avtal, säger Frantzéngruppens kommunikationschef Stefan Gissberg till Besöksliv.

Enligt pressmeddelandet är försäljningen en del av det förändringsarbete som Frantzéngruppen just nu är mitt i. Stefan Gissberg bekräftar att expansionen fortsätter utomlands med krogar i bland annat Shanghai och Bangkok under 2020. Nästa år öppnar även Astoria i den tidigare bifografen på Nybrogatan i Stockholm. Etableringen i entréplanet på fastigheten från 1870-talet som nu restaureras är gruppens största satsning efter trestjärniga Frantzén som så sent som i maj utsågs till den bästa restaurangen i Europa.

– Med detta i åtanke vill inte sprida oss för tunna och tappa kvalité och kontroll. Älgen” har dessutom gått väldigt bra och det är rätt tid att sälja. Vi vill hålla oss fokuserade, och redan i nästa vecka kliver Björn in i köket med sitt team för att provlaga maten till Astoria, så det är mycket på gång. Han är väldigt delaktig i allting vi gör och det kräver mycket energi, säger Stefan Gissberg till Besöksliv.

Mer om: Frantzén
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ny alkoholfri öl till dumplings

Löfbergs hyr ut ryggsäckar med fika

Här öppnar Surf Shacks femte restaurang

Beyond Meat i partnerskap med Alibaba

Digital kunskapsbank om hygien i restauranger

Stekhet duell i de svenska burgarnas hemstad

Max vs Bastard Burgers på Timmermansgatan i Luleå.

Nyhetsbrev

Nya restauranger flyttar in på Sergelgatan

Bockholmengruppen ska driva både en kvarterskrog i gatuplan och en takservering.

Arkiv

Dryckesbranschen fortsätter att växa

Pommes frites-olja ska bli diesel

Foodora i samarbete med el-scooterföretag

Alkoholfri öl från mikrobryggeri i ny Burger King-meny

Nässjö nästa för Max – men bygget kan försenas ytterligare

Nytt kafferosteri till Sickla

Kinesiska Zhenmeat lanserar växtbaserat fläsk och kräftor

Första Harrys med ny svenskt brasseri-stil

Bråda dagar för Fredrik Eriksson

Rusning till Långbro värdshus och restaurangen i Nationalmuseum öppen igen.

Carlsberg vill stötta restaurangerna med unikt glas

Restauranggrossisten i trångmål – planerar för tuff höst

Sveriges första virtuella food court

Kasais köksmästare bakom det nya krogkonceptet.

Hon ska göra Sabis mer synligt

Kända kockar serverar Abbas sill på pop up-krog

Digitala kedjan Tacotarian ska stötta lokala restauranger

Nya Beyond-fabriker ska möta efterfrågan i Europa

Tävling
En kvinna och sju män klara för final i Årets kock

Sparrisen hotad av frost och corona

Jägermeister satsar på svensk webbshop

Donkin Donuts nyanställer 25 000

Ny Pontus-bistro på Kungsholmen i höst

Ölproducent öppnar pop up-restaurang i Sundsvall

Max nyinvger i Ystad

Ännu en Waynes invigd

Tummen upp för insjöfisk – men dystert för torsken

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Resten av Vapiano i konkurs

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.203