23948sdkhjf

De ska digitalisera restaurangbranschen

Restaurangbranschen är den minst digitala branschen efter byggsektorn. Det vill Martin & Servera ändra på.

Läs också: Max väljer Martin & Servera

Under våren har Martin & Serveras egen innovationshub Martin & Servera X undersökt det digitala ekosystemet i restaurangköket för att förstå kundens utmaningar och möjligheter. Det var också starten på det strategiska samarbete som nu inletts med teknikföretaget Leeroy, som jobbar med digitala lösningar för just restaurangbranschen.

Målet är att ge kunderna digitala verktyg som både kan optimera verksamheten i restaurangköket och användas som analysverktyg bland annat för att skapa lojalitetsprogram.

– Vi riktar oss till att börja med till restaurangkedjor och större kunder eftersom vi tror att de kan dra mest nytta av de här verktygen och därför snabbast kan utvärdera effekterna. Det gör att vi kan utveckla och förbättra verktygen innan lansering till alla kundsegment, säger Emilia Liljeström, chef digitalisering och innovation, Martin & Servera restauranghandel..

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.062