23948sdkhjf

Foodora i samarbete med Instagram

Fodoora är ny partner till Facebookägda Instagram. Det betyder att hungriga kunder nu kan gör sin matbeställning via Instagramkontot hos Foodoraanslutna restauranger.

Instagram har lanserat åtgärdsknappar som restauranger och caféer kan lägga in i sina Instagramprofiler. Foodoras restaurangpartners kan redan idag välja att applicera tjänsten. När följaren trycker på knappen mat eller på dekalen matbeställningar i en Instagram-story omdirigeras då följaren till Foodoras hemleveranstjänst. 

– Detta är ännu ett sätt att stärka det lokala näringslivet, som är Sveriges motor. Att innovativa bolag väljer oss som partner ser jag som ett kvitto på att vi driver en bra och uppskattad verksamhet, säger Hans Skruvfors, vd foodora Sverige

– I maj presenterade Facebook en möjlighet för människor att beställa mat direkt via restaurangers konton på Instagram, och vi är glada att Foodora nu är en partner som gör det möjligt för människor att på ett säkert och enkelt sätt handla från restauranger i hela Norden, säger Sam Rihani, Sverigechef Facebook.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Dubbla satsningar för The Italian Cousins
Här hamnar La Girafes systerkrogar
Handskuren pommes frites på ny snackbar i Stockholm
Forskning: Allt fler finkrogar utanför storstäderna
Ny vd på Urban Deli
Han satsar på obemannad pizzabutik
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Fri Köpenskap
Packnet

Sänd till en kollega

0.219