23948sdkhjf

Pinchos prisas för bästa musikkonceptet

Kampen om Guldnoten 2022 stod mellan Pinchos, Icehotel och streetfashionbutiken Shelta.

Pinchos prisas för sin originella och genomtänkta musikprofil. Restaurangkedjan har utsetts till årets vinnare av musikpriset Guldnoten 2022, som delas ut av Svenska Artisters och Musikers Intresseorganisation, SAMI.

 – Vi på Pinchos är otroligt stolta över att ha vunnit Guldnoten 2022. För oss är musiken en oerhört viktig del av gästupplevelsen, och vi lägger stor vikt vid att skapa en atmosfär som gör våra gäster glada och avslappnade. Att få detta erkännande är en ära för oss och ett kvitto på att vi är på rätt väg, säger Håkan Tiderman, creative director på Pinchos.

Pinchos drog det längsta strået i konkurrens med Icehotel i Jukkasjärvi och streetfashionbutiken Shelta i Göteborg.  

– I år fick vi in flera spännande nomineringar från allmänheten, men Pinchos var utan tvekan den verksamhet som utmärkte sig. Årets vinnare har lyckats förmedla en känsla av mystik och lekfullhet på sina restauranger med hjälp av deras innovativa musikkoncept, något vi hoppas att fler svenska företag kan inspireras av, säger Ann Rosenberg, head of sales and marketing på SAMI.

Pinchos kurerade spellistor är skapade av musikleverantören Music in Brands, och består av en bredd av musikaliska genrer. 

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Stjärnkrögare bakom växande pizzakedjan Stella
Han tar över som chef för Riche och Teatergrillen
Aktieägarorganisation puttar McDonald's i hållbar riktning
Snart över 40 Chopchop-restauranger i snabb expansion
Pinchos prisas för bästa musikkonceptet
Han ska lyfta Pizza Huts varumärke och erbjudande
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Fri Köpenskap
Packnet

Sänd till en kollega

0.062