23948sdkhjf

De blev årets Convenience-butik

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Härnösandsbutik känd för sina semlor vann pris.

Det blev familjen Engström; mor samt döttrarna, Kristina, Angelica och Sophie, innehavare av Gulf i Härnösand som vann utmärkelsen Årets Convenience-butik på årets Convenience Retail Awards.

Läs också: Minskad försäljning för convenience

Priset som delades ut på Axfood Närlivs Servicehandelsdagar i Göteborg av branschorganisationen Convenience Stores Sweden gick till butiken för deras satsningar på måltidslösningar, från en gammal bilverkstad på väg mot ett supermodernt restaurangkök. Butiken har även gjort sig kända för sina semlor, under fettisdagen sålde de hela 6 711 semlor och totalt 40 000 semlor på fyra månader.

– Vi älskar att jobba har alltid varandra att bolla idéer med. Dessutom har vi underbara kunder som hela tiden peppar oss att hitta på nya lösningar. Att vi de senaste åren fått uppmärksamhet i branschen för vår semmelförsäljning och våra utbyggnadsplaner, har också taggat oss, säger Kristina, Angelica och Sophie Engström i en kommentar.

Totalt 19 rörelser anmäldes varav blev tre blev nominerade, priset är att få följa med på den studieresa som Convenience Stores Sweden arrangerar nästa år.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Hit kommer Bastard Burgers och asiatiska koncept

Max går från amerikanskt till svenskt kaffe

Onlinepizza och Hungrig försvinner – går upp i Foodora

Sushi Yama flyttar gränsen norrut

Kajsas Fisk en av många matnyheter i fjällen

Här är nya styrelsen för Årets kock

Nyhetsbrev

Ken's tredje restaurang i Uppsala

Arkiv

Edward Bloms korv: ”Vild och vågad”

Snart kommer Coca-Colas hallonsmak

Tävling
Kål och morot på årets godaste macka

SM-titeln till Viktor Lind för veganskt alternativ.

Niklas Ekstedts nya eldiga tv-serie

Hedda Spendrup lanserar nytt bryggeri

Ny Harrys i återuppbyggt träkvarter

Vassa Eggens 20-årsfirande i musikens tecken

La Colline ut – ny brasserisatsning in

Kändisagentur ger sig in i restaurangbranschen ihop med krogprofilen Kenneth Hallström.

Martin & Servera blir helägt av Axel Johnson

De ska testa pant på take away-förpackningar

McDonald's sparkar sin vd – kärleksaffär bröt mot reglerna

1

Lista: Sveriges största ölbryggerier

Oppigårds bryggeri i Hedemora är landets största mikrobryggeri.

Restaurangerna fortsätter ta andelar från dagligvaruhandeln

Då öppnar Max på Kungsholmen

Specialutgåva av Blossa lanseras i sju länder

McDonald's tillbaka i Skellefteå efter tolv år

Nu ska det destilleras gin i Kalix

Carlsberg höjer åter utsikterna för 2019

Impossible foods vill till Europa

Alkoläsken ökar kraftigt

Caketails på NK:s nya Schweizeri

Judas Priest lanserar egen rom

Japansk cocktailbar öppnar på Tak

Gourmet Food tar in nya delägare

Fortsatt uppåt för restaurangerna – särskilt i city

Vrå nyöppnar med spårbar meny

Fiskfoderprojekt ska ge hållbart odlad gourmetfisk

Världens första ölflaska i papper

Rabatt på kaffe leder till färre muggar

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.148