23948sdkhjf

Myllymäkis nya stjärnkrog letar talanger

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Restaurangen på Djurgården börjar äntligen ta form.

Den nya stjärnkrogen på Djurgården i Stockholm börjar äntligen närma sig öppning. Svenska Brasserier letar nu efter de talanger som ska ingå i Tommy Myllymäkis team. I sommar startar anställningsintervjuerna.

Läs också: Upp till bevis för Myllymäki – Aira invigs i mars

Tommy Myllymäki är en av Sveriges mest meriterade kockar. Han är också kreativ ledare för Svenska Brasserier som i november 2015 annnonserade planerna på den nya restaurangen på Biskopsudden på Djurgården. ”Ambitionen är att restaurangen ska bli en destination i sig själv och strategin är uttalad – att ge Tommy Myllymäki alla de förutsättningar som krävs för att skapa en restaurang av absolut högsta klass”, var budskapet från restaurangkoncernen.

Ett år senare meddelades att ”arbetet med Biskopsudden går enligt plan, ritningar är framtagna och bygglov är på plats. Målet är att öppna hösten 2018.”

Så blev det inte. Först nu, tre och ett halv år senare, påbörjas rekryteringen av personal. ”Vill du leverera gästupplevelse på högsta nivå och vara med om en unik utvecklingsresa? Connecta med oss”, uppmanar Svenska Brasserier.

Följande positioner ska tillsättas: 

Läs också: Nytt Årets kock-uppdrag och ny krog för Tommy Myllymäki

  • Kock
  • Kallskänka
  • Konditor
  • Souschef
  • Dryckesansvarig
  • Sommelier
  • Servis
  • Hovmästare

Något exakt premiärdatum för den nya restaurangen anges inte, bara att den gastronomiska satsningen på Djurgården kommer att öppna under 2019/2020. Inte heller har något namn på krogen kommunicerats.

Den nya krogen kommer att ha plats för 40-50 gäster. Jonas Bohlin, som är Svenska Brasseriers arkitekt sedan lång tid tillbaka, svarar för designen både invändigt och utvändigt. 

Svenska Brasserier är samlingsnamnet för Sturehof, Riche, Teatergrillen, Taverna Brillo, Luzette, Stockholms Matmarknad och Ulriksdals Värdshus i Stockholm.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Drar in 68 miljoner till satsning på hälsosam glass

Litet kaffeföretag vände under coronakrisen

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Snabbmatsbranschen sen med alkoholfritt

Tips på de alkoholfria alternativen som passar bäst till burgare, korv, sushi och annan snabbmat.

Så blir nya Gondolen – öppnar igen i augusti 2022

Utöver Gondolen planerar Anna Lallerstedt ytterligare en restaurang i Katarinahuset med helt nytt koncept.

Black Bottle Rosé med ny etikett

Nyhetsbrev

Den platta vinflaskan gör entré

Arkiv

Ökad lokal försäljning efter Local Hero-upprop

Sushi Yama fortsätter gasa – två nya restauranger samma vecka

Resten av Vapiano i konkurs

Gateau öppnar nytt – på nätet

Tävling
19 män och 5 kvinnor vidare till Årets kock-kvalet

Meatballs for the People på OKQ8-stationer

Kopparbergs drogs ner av corona – tror på sommaren

Ny Jureskogburgare i samarbete med BBQ-profil från Texas

Thaimatskedjan Linnea & Basilika ynglar av sig

Om ett år finns franchisekedjan på minst 14 ställen.

Waynes öppnar i Linköping i egen regi

Västerbottensost + Max = sant

Kafferosteri flyttar till Slakthusområdet – och öppnar kaffebar

Anrikt bageri i konkurs

Espresso House i samarbete med Matsmart

Succé för Gustav ”Jävligt gott” Johansson i nya matkanalen

Drygt en halv miljon tittade på nya kanalen Godare i april.

Efter konkurserna – Vapiano-kedjan får nygammal ägare

Bensinmackarna utmanar vägkrogar och snabbmatskedjor

Preem och Cirkle K storsatsar på sina kafé- och matkoncept.

Miljardskuld för Joe & The Juice

Sibyllas burgare körs ut med taxi

Kiviks satsar och investerar

Paradiset återuppstår – med produktfokus

Chark-SM tar in vegetariskt

Digital kölapp i framtidens kösystem

Raps kan bli framtidens burgare

Nu öppnar delar av Tennstopet igen

Regeringen inför omställningsstöd för företag

Närapå fördubblade intäkter för Delivery Hero

Baranställda erbjuds gratis spritutbildning

Foodora växer så det knakar – 300 nya tjänster i mars

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.195