23948sdkhjf

Hit kommer Bastard Burgers och asiatiska koncept

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Grosvenor Europe satsar på att stärka måltidsutbudet i sina köpcentrum.

Grosvenor Europe gör en matsatsning i sina köpcentrum i Sverige. Bland de restauranger som är på väg in återfinns Bastard Burgers och de asiatiska koncepten Wosu, Asian by Liins och Kaiyo.

Läs också: Norskt riskkapitalbolag storägare i Bastard Burgers

– Etableringen av fler restauranger och nya matkoncept är en del av vår övergripande strategi att stärka måltidsutbudet i våra centrum. Det är oehört viktig för att möta konsumentens allt större önskan om ett attraktivt restaurangutbud, säger Carl Strufve, director nordics på Grosvenor Europe.

Den norrbottniska hamburgerkedjan Bastard Burgers har växt snabbt. Bara sedan i augusti, då det rapporterades att kedjan söker en ny storägare, har fyra nya restauranger öppnats och fler är på gång. I dag, den 15 november, är det premiär i Skärholmen centrum och lagom till julhandlen får även Väsby centrum en Bastard Burgers-restaurang.

– Vi ser stor potential för vårt koncept i Grosvenor Europes centrum. De är välbesökta och står för mångfald, vilket passar bra för oss, säger Simon Wanler, vd och medgrundare till Bastard Burgers.

I Skärholmen får Bastard Burgers sällskap av grillkonceptet Mangal.

Ett antal asiastiska koncept ska också bredda utbudet i Grosvenor Europes köpcentrum. Wosu öppnar i Burlöv Center den 30 november, och i december kommer Asian by Liins och Kaiyo till Väsby centrum respektive Bålsta centrum.

Den malaysiska snabbmatskedjan Marrybrown valde Citycon-ägda Kista galleria som sin första europeiska destination. Kycklingkonceptet är nu även på väg till Skärholmen centrum, men fortfarande återstår förhandlingar.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ölproducent öppnar pop up-restaurang i Sundsvall

Naturskön matupplevelse på restaurang Nowhere

Pionjärprojekt med biobaserade plastflaskor

Målet är att ha de första biobaserade flaskorna i butikerna 2023. 

Entreprenör köper huvuddelen av Vapiano

Max nyinvger i Ystad

Svenska Burger King först med återvinningsbar ventilation

Nyhetsbrev

Tävling
Bästa unga kvinnliga kocken har fokus och fart

Thilda Mårtensson segrade i Gastronomi Sverige Commis Award.

Arkiv

Franchise växer – men ingen garanti för succé

Branschorganisationens vd: Det finns en rad fällor med franchise,

Ännu en Waynes invigd

Tummen upp för insjöfisk – men dystert för torsken

Drar in 68 miljoner till satsning på hälsosam glass

Litet kaffeföretag vände under coronakrisen

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Snabbmatsbranschen sen med alkoholfritt

Tips på de alkoholfria alternativen som passar bäst till burgare, korv, sushi och annan snabbmat.

Så blir nya Gondolen – öppnar igen i augusti 2022

Utöver Gondolen planerar Anna Lallerstedt ytterligare en restaurang i Katarinahuset med helt nytt koncept.

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Ökad lokal försäljning efter Local Hero-upprop

Sushi Yama fortsätter gasa – två nya restauranger samma vecka

Resten av Vapiano i konkurs

Gateau öppnar nytt – på nätet

Tävling
19 män och 5 kvinnor vidare till Årets kock-kvalet

Meatballs for the People på OKQ8-stationer

Kopparbergs drogs ner av corona – tror på sommaren

Västerbottensost + Max = sant

Kafferosteri flyttar till Slakthusområdet – och öppnar kaffebar

Anrikt bageri i konkurs

Espresso House i samarbete med Matsmart

Miljardskuld för Joe & The Juice

Sibyllas burgare körs ut med taxi

Kiviks satsar och investerar

Paradiset återuppstår – med produktfokus

Chark-SM tar in vegetariskt

Digital kölapp i framtidens kösystem

Raps kan bli framtidens burgare

Nu öppnar delar av Tennstopet igen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.109